×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خوزستان سال زراعی بسیار بدی را پشت سر می گذارد

اقتصادتهران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سال زراعی پیش رو برای خوزستانی ها بسیار بد خواهد بود.

به گزارش مهر، کیخسرو چنگلوایی عصر دیروز در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان با موضوع خشکسالی اظهار کرد: خسارتی که در بخش کشاورزی رخ داده بدتر و بیشتر از نکات اعلام شده هست چون ممکن است ما یک بارندگی جزئی هم داشته باشیم اما میزان بارندگی و پراکنش زمانی و مکانی آن هم برای ما مهم است.

وی افزود: ممکن است در یک مقطع زمانی کوتاه ۲۰۰ میلیمتر باران بیاید اما خارج از فصل نیاز باشد، این برای ذخیره پشت سد خوب است اما برای بخش کشاورزی در آن برهه به ویژه برای بخش پایین دست کافی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه متاسفانه وضعیت خوزستان در سال زراعی جاری خیلی بد است، تصریح کرد: ما در هویزه امسال ۸۶ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت و ۷۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم که خشکسالی بود.

چنگلوایی گفت: شادگان ۸۴ درصد، خرمشهر ۸۲ و اهواز ۸۰ درصد کاهش بارش داشت و در عمل بارندگی صورت نگرفت و در حد صفر بود و این وضعیت باعث خسارت عمده ای به بخش کشاورزی خوزستان شد.

وی ادامه داد: در محصولات زراعی و باغی یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان تاکنون خسارت دیدیم. این خسارت هم شامل اراضی می شود که آب گیرشان نیامده و با تنش کارشان را ادامه می دهند. همچنین در مجموع ۷۸۰ هزار تن و ۶۶۵ هزار هکتار از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد به صورت مطلبق خسارت داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای سه مقطع زمانی باید برنامه ریزی کنیم، وضعیت فعلی ضربتی، حفظ وضع موجود و صحبت کردن درباره کشت تابستانه تا اندازه ای زود است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches