×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خودرو حامل ۸۸۰ کیلوگرم ذغال قاچاق در سنندج توقیف شد

اقتصادتهران: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سنندج گفت: ماموران این یگان با توقیف یک دستگاه وانت نیسان، ۸۸۰ کیلوگرم ذغال قاچاق تهیه شده از درختان جنگلی را کشف و ضبط کردند.

ماشاالله علیایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ماموران پاسگاه ویژه یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت زنی در مسیر جاده شویشه – سنندج به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مشکوک شدند.

وی اضافه کرد: این خودرو که ۵۹ گونی (۸۸۰ کیلوگرم) ذغال قاچاق را حمل می کرد پس از بررسی ها مشخص شد که این ذغال ها از درختان جنگلی این منطقه و به صورت غیرقانونی تهیه کرده است.

علیایی افزود: برای متهم قاچاق ذغال با همکاری واحد حقوقی، پرونده تخلف تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی یادآور شد: تولید ذغال از چوب درختان جنگلی ممنوع است و تولید کنندگان ذغال باید مجوزهای لازم را از دستگاه های ذیصلاح از جمله منابع طبیعی اخذ کنند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

جنگل های این استان که جز جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت نابی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches