×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
true
true
خودروسازان و قطعه سازان بزرگ جهان در راه ايران

اقتصادتهران: دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران با هدف جلب سرمایه گذاری خارجی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های داخلی کشور روز دهم آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

ساسان قربانی دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری این همایش براساس مصوبات شورای سیاستگذاری خودرو صورت می گیرد، گفت: با توجه به تصویب برنامه راهبردی صنعت خودرو کشور، در همایش یادشده این برنامه راهبردی برای حاضران ارایه و تبیین خواهد شد تا مشخص شود جهت گیری صنعت خودروی به چه سمتی خواهد بود.

وی افزود: در این همایش آخرین قوانین و مقررات موجود کشور در خصوص سرمایه گذاری های خارجی به ویژه در بخش صنعت خودرو ارایه می شود و خودروسازان داخلی نیز در این همایش شرایط و برنامه های کلی خود را برای مشارکت خارجی براساس برنامه راهبردی صنعت خودروی کشور ارایه خواهند کرد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با بیان آنکه نقدهای گسترده ای در خصوص صنعت خودروی کشور مطرح است، اظهار داشت: قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش، تنوع محصول و استفاده از تکنولوژی های روز از جمله محورهای اصلی انتقادات به صنعت خودرو کشور است که بستر پاسخگویی به این انتقادات در این همایش فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای سرمایه گذاران خارجی این فرصت در نظر گرفته شده تا نیازهای خود را برای ورود به بازار ایران ارایه کنند.

استقبال بیشتر خارجی ها نسبت به سال گذشته

قربانی با بیان اینکه تولیدکنندگان خودرو و قطعه سازان 30 کشور در این همایش به عنوان میهمان حضور خواهند داشت، اظهار داشت: هیچ منعی برای حضور شرکت های خودروسازی خارجی در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران وجود ندارد ضمن آنکه شرکای خارجی قدیمی خودروسازان داخلی خیلی سریعتر برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران همچنین در خصوص نتایج حاصل از برگزاری دوره نخست این همایش، گفت: یکی از دلایل افزایش تولید در سال جاری برگزاری همایش نخست بوده به گونه ای که در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تولید خودرو در بخش سواری بیش از 70 درصد افزایش داشته است.

قربانی افزود: همچنین مذاکراتی که طی سالیان گذشته بین خودروسازان داخلی و همتایان خارجی متوقف شده بود با برگزاری همایش نخست مجددا شروع شد که این از جمله نتایج همایش یادشده به شمار می رود.

وی با بیان اینکه شرکت های خارجی که در دوران سخت و دشوار مذاکرات خود را شروع کردند به طور قطع موفق تر خواهند بود، اظهار داشت: هیچ منعی برای شرکت های خودروساز دنیا برای حضور در همایش وجود ندارد ضمن آنکه مذاکرات در بالاترین سطوح در حال انجام است و شرکت خارجی که خود را محدود کند، بطور قطع بازنده خواهد بود.

قربانی ادامه داد: در سال های اخیر متاسفانه خودروسازان داخلی در شراکت با خارجی ها بازار خودروی داخل را به طور یکطرفه در اختیار آنها قرار داده اند که باید این معادله تغییر کند که این موضوع می تواند در این همایش بطور جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5، اضافه کرد: اگر تحریم ها برداشته به طور قطع شاهد جهش انفجاری در رشد و توسعه صنعت خودرو کشور خواهیم بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از برگزاری نشست مشترکی میان شرکت های قطعه ساز داخلی با شرکت رنو خبر داد و گفت: این هفته قرار است این نشست مشترک برگزار و تأمین قطعات خودروهای این شرکت در ایران مورد ارزیابی قرار گیرد.

ساسان قربانی اظهار داشت: سال گذشته بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم هر دو هفته یک بار جلسات شورای سیاستگذاری خودرو برگزار شد که در یکی از این جلسات موضوع برگزاری کنفرانس بین المللی صنعت خودرو از سوی اعضا مطرح شد.

وی افزود: سالها بود که در صنعت خودرو چنین کنفرانس‌هایی برگزار نمی‌شد اما امسال نیز همانند سال گذشته درصددیم ضمن رفع نواقص کنفرانس نخست از شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز بزرگ دعوت کنیم تا برای تعمق همکاری‌ها با شرکت‌های داخلی ایران در این همایش شرکت کنند.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران در ادامه به محورهای کنفرانس امسال پرداخت و گفت: با توجه به تصویب برنامه راهبردی صنعت خودرو در صددیم در دومین کنفرانس این برنامه را برای آشنایی شرکت کنندگان قرائت کرده و چشم اندازها و اهداف خود را در صنعت خودرو اعلام کنیم.

قربانی ارائه آخرین قوانین و مقررات موجود در کشور جهت سرمایه گذاری‌های خارجی در ایران را دیگر اقدام مهم دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران دانست و اعلام کرد: در این کنفرانس قرار است شرکت های خودروساز و قطعه ساز داخلی و خارجی شرایط خود را برای افزایش همکاری‌ها اعلام کنند.

وی با بیان این که جلب سرمایه گذاری‌های خارجی دیگر هدف مهم این کنفرانس به شمار می‌آید، گفت: در سالهای اخیر نقدهای متعددی به صنعت خودرو درمورد قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش و استفاده از تکنولوژی‌های روز مطرح شده است که در صددیم با برگزاری چنین همایش‌هایی با جلب مشارکت شرکت‌های صاحب نام بین المللی تنوع محصولات خود را با این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش دهیم. البته باید این نکته را متذکر شویم در انعقاد قراردادهای جدید شرایط خاص خود را داریم و بازار ایران به هیچ عنوان یک بازار یک طرفه برای شرکای بین المللی جهت فروش محصولات نخواهد بود.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با تأکید براینکه در حال حاضر بازار کشور را به راحتی در اختیار کمپانی‌های مختلف خودروسازی قرار داده‌ایم، اظهار داشت:مسئولین در این رابطه باید تدبیر مناسبی را به کار گیرند.

دستاوردهای مطلوب اولین دوره همایش

قربانی گفت: مذاکرات بین المللی که در همایش نخست صنعت خودروسازی کشور به وجود آمده بود را باید یکی از دلایل افزایش حجم تولید شرکت‌های خودروساز داخلی دانست. البته برای افزایش همکاری‌های خود با شرکای خارجی همچنان با بحث انتقال پول روبرو هستیم که این موضوع باعث شده تا نتوانیم همکاری‌های خود را با شرکت‌های خارجی افزایش دهیم.

وی با بیان این که همایش نخست صنعت خودروی ایران باعث شد تا مذاکرات بین المللی که در سالهای گذشته میان شرکت‌های داخلی و خارجی در بخش خودرو متوقف شده بود دوباره آغاز شود در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براینکه جزئیات بیشتری از نتایج کنفرانس سال گذشته مطرح کنید، گفت: به ما اجازه دهید تا زمانی که مذاکرات و قراردادها قطعی نشده است درباره جزئیات آن صحبت نکنم اما در مجموع کنفرانس سال گذشته باعث شد تا بستر مناسبی برای همکاری‌های بین المللی شرکت‌های خودروساز داخلی و خارجی فراهم شود.

قربانی با اشاره به اینکه 30 شرکت قطعه سازی حضور قطعی خود را به این همایش اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: رنو، پژو، اشکورا، مرسدس بنز و دوو در بالاترین سطح خود در دومین همایش صنعت خودروسازی کشور شرکت خواهند کرد البته از شرکت‌های آمریکایی و آلمانی نیز برای حضور در این همایش دعوت شده که هنوز پاسخ قطعی اعلام نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های کره‌ای همانند هیوندا و کیا و شرکت‌های ژاپنی و برخی از شرکت‌های قطعه ساز بزرگ دنیا همانند بوش، زیمنس نیز به این همایش دعوت شده‌اند اما هنوز جواب نهایی را اعلام نکرده‌اند.

جلسه مشترک قطعه سازان داخلی با فرانسوی‌ها

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در رابطه با توقف و یا کاهش تولیدات برخی محصولات رنو در ایران، تصریح کرد: مشکل نقدینگی و انتقال پول از سوی این خودروساز فرانسوی یکی از دلایل اصلی کاهش تولید برخی محصولات رنو در ایران است البته وعده داده اند که این مشکلات را برطرف کنند.

قربانی در ادامه از برگزاری نشست مشترکی میان شرکت های قطعه‌ساز داخلی با شرکت رنو خبر داد و گفت: این هفته قرار است این نشست مشترک برگزار و تأمین قطعات خودروهای رنو در ایران مورد ارزیابی قرار گیرد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو در مورد انتقادهای مطرح شده مبنی براینکه زمان برگزاری این همایش مناسب نیست، گفت: در جلسه شورای سیاست گذاری خودرو نظرات مختلفی در مورد زمان برگزاری همایش مطرح شد اما اکثریت اعضا با این باور که تحریم کشور همیشگی نخواهد بود، تصمیم گرفتند تا همایش در دهم آذرماه یعنی هفت روز بعد از آخرین دور مذاکرات 1+5 برگزار شود.

استقبال گسترده شرکت های چینی

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران در ادامه صحبت های خود با انتقاد از اینکه هم اکنون استاندارد و ضابطه خاصی برای ورود خودروها به کشور وجود ندارد، اظهار داشت: درحال حاضر سطح کیفی خودروهای وارداتی توسط بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد که در این رابطه باید تصمیم مناسبی از سوی مسئولین اتخاذ شود.

قربانی در رابطه با چرایی حضور زیاد شرکت‌های چینی در دومین همایش صنعت خودروی ایران گفت: حدود یک ششم اعضای شرکت کننده در این همایش چینی هستند. ما هیچ منعی برای حضور شرکت‌ها در این همایش قرار نداده‌ایم اما ارزیابی‌های خود را در مرحله انعقاد قرارداد انجام خواهیم داد و با هر شرکتی که بتواند شرایط کشور در قراردادهای مشترک را رعایت کند اقدام به همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه به عنوان یک عضو فعال در صنعت خودروسازی کشور به بیان مشکلات فعلی این صنعت پرداخت و گفت: قیمت خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌آید که این موضوع در کنار کیفیت نامناسب محصولات و عدم تنوع باعث شده تا این صنعت را همیشه با انتقادهای مختلفی روبرو کند. البته بحث خدمات پس از فروش و تحویل خودروهای خریداری شده نیز دیگر دغدغه مردم به شمار می‌آید که در این رابطه باید تدبیر مناسبی صورت گیرد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches