×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

تهران اکونومی: مدیرکل دفتر موسیقی درباره‌ی چند موضوع مانند صدور مجوزها، برگزاری کنسرت‌های سنتی و پاپ و همچنین آخرین خبرها از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی سخن گفت.

پیروز ارجمند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دل‌مشغولی‌های دفتر موسیقی، بحث صدور مجوزها است؛ استان اصفهان خودش با معرفی شورایی، صدور مجوزها را انجام می‌دهد. امیدواریم این روند در تمام استان‌ها پیگیری شود. دفتر موسیقی بیش از حد درگیر مجوزها شده است و این باعث می‌شود از کارهای مهم باز بماند.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته، مانند سال ۱۳۶۵، ۱۲ مجوز صادر شد، در حالی که ما امسال ۴۴۰ مجوز در حوزه‌ی موسیقی صادر کرده‌ایم، این رقم قابل توجهی است. ما به مسائل مهم دیگری هم باید بپردازیم، مثلا بحث ارکسترها، بحث سند موسیقی کشور و … اما متأسفانه مدیران دفتر موسیقی بیشتر درگیر صدور مجوز هستند. البته در این زمینه، سرعت خوبی داشته‌ایم و زیر یک درصد شاهد لغو کنسرت بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: پیش از حضور من در دفتر موسیقی، ۴۸ ساعت قبل از برگزاری یک کنسرت، برای آن مجوز صادر می‌شد. در حالی که اکنون من مجوزهای پنج‌ماه آینده را صادر کرده‌ام. سازوکار ما به‌گونه‌ای است که هنرمند با امنیت بیشتری کار کند.

مدیرکل دفتر موسیقی بخش دیگری از سخنانش را به طرح ارزان‌سازی و گستردگی کنسرت‌ها در کل کشور اختصاص داد و بیان کرد: ما در بخش برگزاری کنسرت‌ها برای سال آینده، با شرکت‌ها و سالن‌ها به توافق‌هایی رسیده‌ایم. در راستای برگزاری یک کنسرت، شرکت و خوانندگان، بیشترین درآمد و نوازندگان هم درآمد کمی دارند. باید دستمزد خواننده و شرکت در شهرها و سالن‌های مختلف متفاوت باشد، مثلا خواننده‌ای که می‌خواهد در یک شهرستان با سالن ۵۰۰ نفره کنسرت بگذارد، باید دستمزدش تفاوت داشته باشد.

ارجمند همچنین اظهار کرد: از سال بعد، شاهد اجرای گروه‌های موسیقی در جنوب شهر تهران نیز خواهیم بود، مثلا سالن شهید آوینی، فرهنگسراهای بهمن و خاوران میزبان کنسرت خواهند شد. از سوی دیگر، سالن وزارت کشور، اجاره‌اش را به ۱۲۰میلیون تومان رسانده بود و با تلاش‌های دفتر موسیقی، این مبلغ به یک‌سوم کاهش پیدا کرد.

ارجمند از بازگشت خوانندگان پاپ به برج میلاد نیز خبر داد و گفت: از سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر به بعد، کنسرت‌ها دوباره در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه خواهند رفت که این حاصل تفاهم‌نامه‌ای است که با نیروی انتظامی امضا شده است.

او همچنین افزود: امسال رشد چهار برابری کنسرت‌های موسیقی سنتی را داشتیم و اجرای موسیقی کلاسیک نیز پنج برابر نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

مدیرکل دفتر موسیقی با بیان این‌که کنسرت‌ها به یک کالای لوکس تبدیل شده‌اند، گفت: برای این موضوع هم سازوکاری اندیشیده‌ایم، به‌گونه‌ای که سالن‌ها بخش‌های وی‌آی‌پی با امکانات ویژه داشته باشند و با قیمت‌های بالا به مخاطب به فروش برسند. در عین حال بلیت‌های ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی در کنسرت‌ها فروخته شود تا طیف گسترده‌ای از مردم از کنسرت‌ها بهره‌مند شوند.

او اظهار کرد: یکی دیگر از قوانین ما در این مدت، این است که خوانندگانی که می‌خواهند برای اولین‌بار آلبوم منتشر کنند، باید در شورای تخصصی دفتر موسیقی آزمون بدهند تا شاهد کیفیت بهتر موسیقی در صحنه‌های اجرا باشیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches