×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
خواب نیمی از ظرفیت کارخانجات نساجی

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با اشاره به رکود حاکم بر بازار بسیاری از صنایع و وجودمشکلات دیگری که راه را بر تولید و تجارت بسته است، گفت: به نظر می‌رسد بخش خصوصی باید برای گذر از این مشکلات، بیش از پیش تلاش کرده و نقش خود را در اقتصاد کشور پررنگ تر کند.

به گزارش ستاد خبری ائتلاف بزرگ، علیرضا حائری افزود: مشکلات و رکود در در صنعت نساجی نیز موجب مشکلات زیادی شده است به طوری که محصولات نساجی خریدار زیادی ندارد و محصولات در انبارها دپو می شود.

وی افزود: به فروش نرفتن محصولات به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، موجب شده است که نقدینگی اندک تولیدکنندگان نیز کاهش یابد به طوری که کارخانه های نساجی در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

حائری گفت: همزمان با کاهش خرید محصولات نساجی در داخل، روند صادرات محصولات نیز بسیار مشکل شده است و به دلیل مشکلات بانکی، میزان صادرات نیز کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران اضافه کرد: البته این مشکلات در بسیاری از صنایع دیگر کشور نیز وجود دارد و به طور حتم، بخش خصوصی نمی تواند از بین برنده رکود حاکم بر اقتصاد کشور باشد و در بسیاری از کشورهایی که حتی اقتصاد صد در صد خصوصی است باز هم با رکود مواجه می شویم اما نکته آنجاست که مشارکت بیشتر بخش خصوصی، حل بسیاری از مشکلات اقتصادی را آسان تر خواهد کرد.

وی افزود: دولت‌ها تاجر، بازرگان، اقتصاددان، تولیدکننده و توزیع کننده خوبی نیستند و در تمام جهان نیز هرگاه دولت در اقتصاد مداخله کرده، مشکل به وجود آمده است بنابراین باید از این تجربه ها آموخت و در کشورمان نقش بخش خصوصی را پررنگ کرد.

حائری با اشاره به در پیش بودن انتخابات اتاق‌های بازرگانی کشور که نمایندگان بخش خصوصی محسوب می شوند، تصریح کرد: برای پررنگ شدن نقش بخش خصوصی باید نقش اتاق را در مسائل اقتصادی کشور پررنگ کرد.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches