×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خط لوله نفت کرکوک ـ جیهان ترمیم می شود

اقتصادتهران: خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از جبار العیبی وزیر نفت عراق اعلام کرد که وی امروز دستور بازسازی خط لوله نفت کرکوک عراق به بندر جیهان در ترکیه را صادر کرده است.

وزارت نفت عراق طی بیانیه ای اعلام کرد: جبار العیبی دستور مرمت و بازسازی خط لوله نفت کرکوک را که از استان صلاح الدین و موصل عبور کرده و به بندر جیهان ترکیه می رسد، صادر کرده است.

به گزارش این رسانه، بدین ترتیب با بازسازی این خط لوله، وضع اقتصادی و مالی عراق با صادرات نفت از این مسیر بهبود خواهد یافت.

آناتولی همچنین به نقل از عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق اعلام کرد: انتقال نفت از طریق خط لوله نفت کرکوک ـ جیهان پس از سیطره گروه تروریستی داعش به استان های صلاح الدین و نینوا در سال ۲۰۱۴ به علت تخریب شدن خط لوله متوقف شده بود.

این رسانه به نقل از وی اعلام کرد که با ترمیم این خط لوله، حجم صادرات سابق عراق که در حال حاضر متوقف شده، احیا شده و روزانه ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام از این مسیر صادر خواهد شد.

به گزارش آناتولی، فاتح یلدیز سفیر ترکیه در بغداد و وزیر نفت عراق نیز دیروز طی دیداری صادرات نفت این کشور از طریق خط لوله کرکوک – جیهان را بررسی کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches