×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
خط ریلی همدان جنوب کشور را به شمال وصل می‌کند

اقتصادتهران: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصدد اتصال خط ریلی ملایر به بروجرد هستیم اظهار داشت: از این طریق استانهای جنوب کشور با بهره گیری از خط ریلی همدان می توانند به شمال و شمال غرب تردد کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی روز جمعه در حاشیه پیاده روی خانوادگی خبرنگاران یادآوری کرد: اجرای خط ریلی همدان – ملایر همراه با راه آهن غرب کشور در مجلس ششم مصوب شده اما این طرح بلاتکلیف مانده بود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲ سال کار برای اجرای این طرح کاری صورت نگرفته بود اما با تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان، عملیات اجرایی این طرح روز گذشته با پیش بینی ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

نماینده همدان در خانه ملت بیان کرد: خط ریلی زنجان – همدان نیز توسط نماینده بیجار و همدان در مجلس مطرح و مصوب شد و در بودجه امسال قرار گرفت.

حاجی بابایی با عنوان اینکه برقی شدن راه آهن تهران – همدان در مجلس مصوب شده گفت: شبکه ریلی همدان به سمت کامل شدن است.

وی گفت: با وجود مخالفت برخی با ایجاد ایستگاه راه آهن در داخل شهر همدان اما نظر کارشناسی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث آن در داخل شهر است.

نماینده همدان در خانه ملت با بیان اینکه بنده از موافقان این طرح هستم توضیح داد: این ایستگاه قرار است در کنار ترمینال اتوبوس های شهر همدان به صورت زیر زمینی ایجاد شود.

حاجی بابایی اضافه کرد: این ایستگاه به صورت زیر زمینی به ایستگاه شهری وصل شده و شهروندان با استفاده از مترو به این محل مراجعه کرده و از این طریق راهی تهران می شوند.

وی درباره خط ریلی همدان – تهران نیز توضیح داد: با وجود اینکه بخشی از این طرح در حوزه تهران باقی مانده بود اما ناقص بهره برداری شد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخش نیمه تکمیل این طرح با گذشت بیش از یکسال از بهره برداری راه آهن همدان – تهران همچنان تکمیل نشده است.

حاجی بابایی ادامه داد: هم اینک این خط ریلی، مسافری را به تهران منتقل نکرده و تنها مسافران را از همدان به مقصد مشهد مقدس جابجا می کند.

وی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی ماه پیش قول داد که این طرح را در سه هفته تکمیل کند که با اتمام این مهلت، کاری صورت نگرفته است.

طرح راه آهن همدان – ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان سازی ارتباطات و جابه جایی کالا به ویژه زائران عتبات عالیات احداث می شود.

کاهش ترافیک جاده ای به عنوان بخشی از طرح کلی راه آهن غرب کشور محسوب می شود که علاوه بر اهداف یاد شده کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را نیز در پی دارد.

این خط ریلی در ۲ قطعه احداث می شود که قطعه نخست آن به طول ۴۱٫۵ کیلومتر از ایستگاه راه آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می شود.

این مسیر در ادامه با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلان غرب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسوری (مرز ایران و عراق) متصل می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches