×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خط انتقال گاز دامغان به ساری با حضور وزیر نفت بهره‌برداری می‌شود

اقتصادتهران: مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت که وعده دولت تدبیر و امید برای پایداری گاز استان‌های شمالی با بهره برداری از خط انتقال ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – ساری روز سه شنبه این هفته با حضور وزیر نفت محقق می‌شود.

 به گزارش ایرنا، برای اجرای طرح خط لوله انتقال گاز از استان سمنان به مازندران با هدف پایداری گاز مشترکان این استان و گازرسانی به روستاهای ییلاقی واقع در جنگل های هیرکانی بیش از یکهزار میلیارد تومان هزینه شده است.

اجرای این طرح از زمستان سال ۸۶ و پس از نخستین بدعهدی کشور ترکمنستان در تامین گاز مورد نیاز کشورمان در دستور کار قرار گرفت ولی تا پایان عمر دولت گذشته تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

شتاب بخشی به اجرای این طرح در دولت یازدهم به منظور تحقق پایداری گاز مشترکان مازندرانی و همچنین حفاظت از جنگل های هیرکانی این استان از طریق گازرسانی به روستاهای بالادست در دستور کار قرار گرفت و با تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز به مرحله بهره برداری رسیده است.

استان مازندران با توجه به این که در انتهای خط لوله گازی کشور قرار دارد در پیک مصرف این انرژی فسیلی به یژه زمستان‌های سرد و سخت با کمبود گاز مواجه می‌شود و به همین خاطر بخشی از گاز مورد نیاز فصل زمستان این استان از طریق واردات از ترکمنستان تامین می شود.

محمد اسماعیل ابراهیم زاده مدیرعامل شرکت گاز مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس برنامه ریزی این طرح ساعت ۱۵ روز سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر نفت و استاندار مازندران در محل هتل بادله ساری افتتاح می شود.

وی در توضیح سابقه و اهمیت ایجاد خط انتقال گاز سمنان به مازندران، توضیح داد: این طرح در ۶ سال دولت نهم و دهم کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و دولت یازدهم از سه سال پیش تاکنون تمام همت و تلاشش را بر بهره برداری از این طرح در سریع ترین زمان ممکن متمرکز کرد تا دیگر زمستان استان‌های شمالی با افت و یا قطع جریان گاز مواجه نشود.

وی تصریح کرد: به طور یقین این طرح ملی نه تنها وابستگی به گاز ترکمنستان را از بین می برد، حتی نیاز گاز از طریق لوله‌های گرگان و رشت نیز کم خواهد شد و مازاد مصرف گاز در استان مازندران زمینه ای برای تامین سوخت واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی را فراهم می‌کند.

ابراهیم زاده توضیح داد: با جریان روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب گاز در خط لوله ۴۲ اینچ دامغان – ساری، علاوه ایجاد پایداری در شبکه گاز خانگی، ۱۳ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز کارخانه‌های سیمان، صنایع چوب و کاغذ و نیروگاه نکا به عنوان واحدهای صنعتی مهم استان تامین و گاز مورد نیاز برای یک واحد پتروشیمی نیز ذخیره می شود.

میانگین روزانه مصرف گاز در استان مازندران ۲۲ تا ۲۶ میلیون متر مکعب است که با جریان گاز در خط انتقال ۴۰ اینچ دامغان به ساری، دیگر نیازی به واردات روزانه حدود ۱۰میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches