×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
خطر در کمین دارندگان کارت های هدیه شارژی

شرکت پرداخت الکترونیک (پ) خلاف دستور العمل بانک مرکزی، ماهیت کارت هدیه بانکی را تغییر داده است.

به گزارش موج، علی رغم آنکه طبق دستور العمل بانک مرکزی، کارت های هدیه بانکی قابلیت شارژ ندارند، اما یک شرکت پرداخت الکترونیک در اقدامی بی نظیر دست به عرضه کارت هدیه شارژی زده است.

این کارت هدیه قابلیت خرید اینترنتی دارد و خریدار با درج کد ملی در سایت مربوطه می تواند آن را خریداری و شارژ کند. با توجه به آن که در سایت مربوطه قاعدتا امکان استعلام وجود ندارد، بنابراین اشخاص می توانند شماره ۱۰ یا ۱۲ رقمی کد ملی فرد دیگری را در سایت مربوطه به منظور خرید کارت هدیه درج کنند.

بر طبق دستور العمل بانک مرکزی، کارت های هدیه بانکی به منظور جلوگیری از سوء استفاده، باید به صورت یک بار مصرف طراحی و عرضه شوند اما شرکت پرداخت الکترونیکی(پ) درست عکس دستور العمل بانک مرکزی، اقدام کرده و این کارت های هدیه بانکی شارژی، ماهیت کارت خرید را پیدا کرده است.

اگرچه در همان ابتدای طراحی و عرضه چنین کارتی، بانک مرکزی هشدار داد که کارت های هدیه فاقد موجودی، قابلیت کلاهبرداری و سو استفاده را دارند و توصیه کرد، با توجه به آنکه کارت‌های هدیه قابلیت شارژ مجدد ندارند، جهت جلوگیری از موارد کلاهبرداری بعد از دریافت موجودی یا خرید، نسبت به امحای این قبیل کارت ها یا عودت آن به بانک اقدام نمایند اما از شبکه شاپرک نیز انتظار می رود که روی فعالیت های شرکت های psp نظارت جدی تری داشته باشد و این شرکتها را مجاب کند تا مطابق دستور العمل های بانک مرکزی انجام وظیفه نمایند تا شاهد خطرات ناشی از اقدامات آنها نباشیم.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches