×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خشکسالی حاد در ۴ استان

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح‌ آبیاری نوین که از سوی دولت در کشور در حال اجراست را بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی دانست و گفت: با وجود بارش‌های بهاری استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یک میزانی هم فارس خشکسالی حاد دارند.

به گزارش ایسنا، محمود حجتی در سفر به شهرستان خاش و در جمع خبرنگاران، اصلاح ساختار تخصیص و پرداخت خسارت های بخش کشاورزی را ضروری عنوان و اظهار کرد: جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی از طریق بیمه کشاورزی (برای محصولات بیمه شده)، استمهال بازپرداخت بدهی کشاورزان به بانک ها و همچنین استفاده از اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مراتع بر اثر خشکسالی خشک و دام های روستاییان و عشایر در معرض نابودی قرار گرفته اند تلاش می شود با حمایت دولت بخشی از علوفه دامی این مناطق را به طور رایگان تامین و توزیع کنیم.

حجتی با توجه به شرایط کم آبی کشور، توسعه سامانه های نوین آبیاری و کشت های گلخانه ای را از اولویت های این وزارت اعلام کرد.

وی تصریح کرد: دولت در مبحث تسهیلات ارزان به کشاورزان گرفتار خشکسالی برنامه های بسیار خوبی را در دستور کار قرار داده است.

حجتی ادامه داد: این تسهیلات متناسب با فرهنگ، فقه و مذهب هر منطقه به کشاورزان داده می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با نگاه بلند دولت در حمایت از کشاورزان تلاش خواهیم کرد حمایت های خوبی از این قشر زحمت کش جامعه در قالب ارائه تسهیلات ارزان داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت تدبیر و امید در مبحث آبیاری نوین طرح های بسیار خوبی در کشور به ویژه سیستان و بلوچستان دارد.

حجتی اظهار کرد: هم اینک طرح آبیاری نوین در سطح ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان و ۱۰۰ هزار هکتار در جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با خشکسالی توسط دولت در دست اجراست.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح ها نویدبخش رونق کشاورزی در سیستان و بلوچستان با حداقل میزان آب است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اجرای طرح های آبیاری نوین که از سوی دولت در کشور به ویژه سیستان و بلوچستان در دست اجراست، بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches