×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خسارت ۶ هزار واحد روستایی ناشی از سیلاب خوزستان ارزیابی شد

اقتصادتهران: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: خسارت ۶ هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دیده در سیلاب اخیر خوزستان به صورت میدانی ارزیابی شده تا گام اصلی برای پرداخت غرامت برداشته شود.

مسعود انصاریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صاحبان واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده ناشی از سیل که تشکیل پرونده داده اند پس از تکمیل مدارک، کمک بدون عوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت دریافت می کنند.

به گفته وی هر خانوار روستایی که محل سکونت وی بر اثر سیلاب اخیر آسیب جدی دیده ۱۰۰میلیون ریال کمک بدون عوض و ۴۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ساله پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه ارزیابی خسارت به روستاهایی که در مناطق شادگان، دشت آزادگان و الهایی دچار آبگرفتگی شده اند تا فروکش کردن سیلاب امکان پذیر نیست ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده با خروج کامل آب از منازل، امکان ارزیابی خسارات وارده به واحدهای مسکونی و تجاری روستاهای در معرض سیلاب فراهم شود.

انصاریان افزود: تلاش می شود ارزیابی خسارات سیلاب به مناطق روستایی و شهری خوزستان با کمک ارزیاب های معین استان های کرمان، فارس، البرز، هرمزگان و تهران تا یک هفته آینده انجام شود.

به گفته وی ساکنان مناطق شهری زیر ۲۵هزار نفر که خانه های آنان بر اثر سیلاب نیز صدمه جدی دیده است به هر خانوار ۱۲۰میلیون ریال کمک بدون عوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ساله پرداخت خواهد شد و به خانوارهای روستایی که منازل آنان بر اثر سیلاب آسیب جدی ندیده ۵۰میلیون ریال کمک بدون عوض و ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی پرداخت می شود.

به گفته وی واحدهای تجاری روستایی خوزستان که بر اثر سیلاب آسیب دیده اند نیز ۴۵۰میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی دریافت می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه افزود:بر اساس مصوبه هیات دولت ، دریافت کمک بدون عوض و تسهیلات بانکی به سیل زدگان خوزستانی بدون درنظر گرفتن وام های قبلی روستاییان و ساکنان مناطق روستایی خواهد بود.

به گفته انصاریان ، حدود ۳۰۰روستای خوزستان درگیر سیلاب اخیر بودند که از این تعداد ۱۴۵روستا ، سیلاب وارد آنان شده بود و در مجموع ساکنان ۶۰هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب درگیر بودند.

بر اساس آمار رسمی ، ۵۸ شهر استان خوزستان زیر ۲۵هزار نفر جمعیت دارند و حدود ۱٫۲ میلیون نفر از جمعیت ۴٫۷میلیونی استان در چهار هزار و ۹ پارچه آبادی و روستا زندگی می کنند.

بر اساس سرشماری مسکن شهری و روستایی سال ۱۳۹۲ ، حدود ۲۱۰هزار واحد مسکن روستایی در خوزستان وجود دارد ولی از تعداد مسکن فرسوده و غیرمقاوم در این استان آمار دقیقی در دست نیست.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان متولی نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر۲۵ هزار نفری استان و تامین مسکن مناسب برای خانوارهای بی سرپناه شهری و روستایی است.

سیلاب که با طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد حدود ۴۰۰هزار نفر را در مناطق روستایی و شهری ۱۲ شهرستان خوزستان درگیر کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches