×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
خسارت سیل در ۲۴ استان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیل اخیر تا کنون در ۲۴ استان، ۲۱۳ شهرستان و ۲۰۹ شهر حدود ۵ هزار و ۹۰۰ روستا تخریب داشته است براورد اولیه خسارات را بیش از ۳هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره ساخت و سازها در مناطق سیل زده گفت: نکته مهم این است که نباید مسیر آب تصرف و بسته شود. مجوز داشتن و نداشتن همیشه مطرح بوده و در سالهای گذشته و سال ۹۷ نیز شاهد بودیم که ویلاها، ساختمان‌ها و هتل‌های غیرمجاز ساخته شده در مسیل رودخانه‌ها تخریب شده است.

او افزود: امروز بهترین فرصت است که با توجه به گستردگی و فراگیری سیل در سراسر کشور ساخت و سازها را کنترل کنیم و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم. کسب و کارها به مناطق امن منتقل شود و مسیل رودخانه‌ها باز شود تا در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

او افزود: برخی جاها خشک رود است ولی مسیل رودخانه بوده است. خشکسالی موجب شده بود اعلام شود که مسیل ها واگذار شود ولی بارش‌های وسیع و رحمت الهی سرزمین‌های خشک را سیراب کرد و از خشکسالی خارج شدیم.

وزیر راه افزود: در بازسازی امکان حریم رودخانه و بستر رودخانه دستور جابجایی صادر شده است. همزمانی سیل در چندین استان تجربه و مانوری بود که فرصتی شد تا تعامل و یکپارچگی باردیگر به نمایش درآید.

او درباره میزان برآورد خسارت‌ها نیز گفت: بجز خوزستان که هنوز درگیر سیل هستیم بعد از تخلیه کامل آب میزان دقیق خسارت‌ها مشخص خواهد شد.

آخرین جمع بندی ها در ۲۴ استان، ۲۱۳ شهرستان و ۲۰۹ شهر حدود ۵ هزار و ۹۰۰ روستا (هم مسکونی و هم راه) تخریب داشته است. ۱۰ هزار و ۷۱۹ ابنیه های فنی شامل آبرو، آب نما و پل آسیب دیده اند که از این تعداد ۵۶۳ ابنیه تخریب شده است که برآورده اولیه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده محاسبه شده است.

برآوردها نشان می‌دهد به غیر هزینه‌ها باید کار جایگزین انجام دهیم. از ۱۰۴ کیلومتر جاده پلدختر ۴۰ کیلومتر تخریب سنگین شده است که از این مقدار حدود ۱۲ کیلومتر باید به صورت اساسی تغییر کند و بازسازی شود و ۲۰ کیلومتر آن قابلیت بازسازی دارد ولی حدود ۹ کیلومتر بدون تونل زدن نمی‌توان مسیر را ادامه داد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: از هفته گذشته اعلام شد خودروهایی که شماره پلدختر هستند از پرداخت عوارض معاف هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches