×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خرید کالای ایرانی موجب کاهش قاچاق می‌شود

اقتصادتهران: دبیر کمیسیون برنامه، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: عزم ملی برای خرید کالای ایرانی، می تواند با حمایت از تولید کنندگان داخلی، زمینه عرضه کالای قاچاق را محدود و به ریشه کنی این معضل منجر شود.

به گزارش ایرنا محمدابراهیم افشاری، دوشنبه در نشست شورای اداری تربت جام افزود: اگر تقاضا از طرف مردم نباشد عرضه کالای قاچاق محدود و نابود خواهد شد و در این زمینه باید دست نیاز به سوی مبلغان و تریبون داران دراز کنیم.

وی با اشاره به تاثیر قاچاق بر زندگی اجتماع و فرهنگ مردم تصریح کرد: قاچاق کالا اساس اقتصاد ما را هدف قرار داده و حال آنکه مردم می توانند بهترین عوامل مبارزه با قاچاق کالا باشند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ با شکل گیری دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی درست، روند کاهشی قاچاق کالا اتفاق افتاد و همچنان تمام توانمان را برای جلوگیری از قاچاق و حمایت از کالای ایرانی به کار می گیریم.

افشاری، خراسان رضوی را هدف قاچاق و نه مبدا آن دانست و گفت: اکنون خوشبختانه حجم قاچاق در مرزهای این استان بسیار پایین است و برای توفیق در مبارزه با این معضل تا حد برچیدن کامل آن، باید سطح عرضه را با فرهنگ سازی در مردم کنترل کنیم.

دبیر کمیسیون برنامه و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی گفت: کشف ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور در سال ۹۲ به معنی از دست رفتن ۲٫۵ میلیون شغل برای جوانان این مرز و بوم است.

افشاری افزود: خوشبختانه این رقم در سال ۹۴ با کاهش عرضه و مبارزه با قاچاق کالا، به ۱۵٫۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است که البته این نیز بدان معنی است که شانس ایجاد ۱٫۵ میلیون شغل از جوانان ما گرفته شده است.

فرماندار تربت جام نیز گفت: ۹۷ درصد قاچاق کالا از مرزهای غربی کشور صورت گرفته و تنها سه درصد از مرزهای شرقی انجام می شود.

علی رستمی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا عزم ملی می خواهد و لازم است که دستگاههای اجرایی، قضایی و مردم نسبت به قاچاق کالا حساس باشند و یقینا الگوی مصرف جامعه در جلوگیری از گسترش این پدیده موثر است.

شهرستان ۲۸۴ هزار نفری تربت جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اکنون بیش از پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت دارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches