×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ به مرحله نهایی رسید

اقتصادتهران: قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: پس از انجام مذاکرات مستمر و بررسی های تخصصی بزودی قرارداد با شرکت های هواپیماسازی ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا که به مرحله آخر رسیده است، امضا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان افزود: قرارداد خرید هواپیما از این شرکت ها به مرحله آخر رسیده است و طرفین برای آغاز کار مشترک به تفاهم نهایی رسیدند. این در حالی است که برخی‌ها معتقد بودند ایران نمی‌تواند مشتری هواپیماهای بوئینگ و ایرباس باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تامین مالی گفت: بعد از مدت‌ها مذاکره و بررسی‌های تخصصی خرید ۱۱۱ فروند هواپیما از ایرباس با اعتباری کمتر از ۱۰ میلیارد دلار و خرید ۱۰۸فروند هواپیما از بوئینگ به مرحله پایانی خود نزدیک شده است.

فخریه کاشان با بیان اینکه مثل هر کشور دیگری ایرباس و بوئینگ باید رفتار مساوی و یکسانی با ما داشته باشند، گفت: طبیعی است که آنها هم نقطه نظرات و نگرانی‌های خودشان را دارند و ما نیز چیزی را می‌خواهیم امضا کنیم که منافع مملکت را در پی داشته باشد و آخرین پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال به طور قطع تعدادی از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ وارد ایران می‌شوند.

وی اظهار داشت: وقتی پیش‌نویس همکاری های ما در سال گذشته در پاریس امضا شد، تفاهم کردیم شرکت‌های داخلی که معاونت فناوری و تحقیقات علمی رییس جمهوری مشخص می‌کند قطعات (سخت افزار- نرم افزار) را برای هواپیماهای ایرباس تولید کنند. بر این اساس شرکت‌های داخلی می‌توانند در لیست زنجیره تامین قطعات هواپیماهای ایرباس قرار گیرند.

وی افزود: براساس پیش‌نویس این قرارداد نمایندگان ایرباس به ایران آمدند و بررسی‌های لازم انجام شد. لذا کمیته اجرایی شکل گرفته است تا بررسی‌های تخصصی صورت گیرد و شرکت‌های واجد شرایط ایرانی با تأیید ایرباس می‌توانند قطعات و خدمات خود را در سطح جهانی تولید کنند.

به گفته وی، قرار گرفتن در زنجیره تدارک ایرباس کمک می‌کند تا تولیدات داخلی هدفمند و با کیفیت باشد، البته قرار است همین روند هم در مورد شرکت بوئینگ اجرایی شود.

با مجوز اداره خزانه داری امریکا برای فروش هواپیماهای مسافری توسط ایرباس و بوئینگ، شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران خرید بیش از ۲۰۰ فروند انواع هواپیمای مسافری را در دستورکار خود قرار داده است و انتظار می رود نخستین فروند از این هواپیماها تا پایان سال جاری وارد ناوگان این شرکت شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches