×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
خدشه بر چهره اصناف به نفع عده‌ای خاص

نیلوفر جمالی

پس از اصلاح قانون نظام صنفی کشور و امکان‌های جدید برای حضور قدمای اصناف در انتخابات هر اتحادیه؛ بنا بر این مقرر شد تا آن دسته از اتحادیه‌هایی که در مرحله هیات تطبیق و احراز صلاحیت‌ها هستند طبق قانون قبل و مابقی طبق قانون جدید انتخابات خود را برگزار کنند.

بر این مبنا ریاست عالی هیات نظارت بر تشکل‌های صنفی نامه‌ای به علیرضا شاه‌میرزایی، معاون وزارت صمت نوشت و خواستار تفکیک و مشخص شدن این اتحادیه‌ها بر اساس اجرای قانون جدید و قدیم شد. در همین راستا، اتحادیه‌ها به غیر از سه استان اعلام کردند که انتخابات کدام اتحادیه‌ها بر مبنای قانون قدیم برگزار می‌شود.

در این میان تنی چند از هیات رئیسه اتاق‌ها علی‌الخصوص هیات رئیسه اتاق پایتخت به دنبال حفظ جایگاه خود، به هر روش ممکن ظاهراً معاون وزیر صمت را مجاب کردند؛ خلاف اعلام قبلی در ابلاغیه جدید خود به مراکز استان اعلام کند که مهلت دوباره‌ای برای ثبت نام انتخابات‌ها داده شود تا عملاً همه با قانون جدید انتخابات را برگزار کنند و این عملاً خلاف نص صریح قانون بوده و تخلف است.

به نظر می رسد، ورود‌های اینچنینی به روند فعالیت تشکل‌های صنفی اعتبار اصناف را زیر سوال برده به بازیچه‌ دست برخی از بزرگان تبدیل کرده است. این اتفاق خدشه‌ای بزرگ بر چهره اصناف وارد کرده و این تفکر را ایجاد می‌کند که زد و بندی پنهایی و یا شاید رفاقت و صمیمیتی بیش از آنچه باید اتفاق افتاده است.

از آنجا که دولت چهاردهم در این مدت کوتاه نشان داده است که بر افکار عمومی و فساد بسیار حساس است؛ بعید به نظر می رسد که از این مهم آگاه باشد. از این رو، عمل به وظیفه اعلام این مهم ضرورت دارد تا در راستای قانون مداری و عمل به قانون روند فعالیت به درستی ادامه پیدا کند.

گفتنی است، پیش از این نیز با تصمیمات غلط و خلع‌الساعه در زمینه‌های مختلف این بخش از وزارتخانه قائله صنف طلا نیز رخ داده بود که در نهایت عدم مشورت با کارشناسان صنفی و همچنین ترک فعل دلیل چنین اتفاقاتی بوده است و امروز نیز به نظر می‌رسد، تفسیر بالاتر از قانون موجبات از خدشه بر چهره فعالان صنفی را فراهم کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches