×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
خداحافظی با امضاهای طلایی از آخر تیرماه

اقتصادتهران: رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: تا آخر تیرماه همه مجوزها و استعلام‌های لازم برای کسب‌وکارها در درگاه ملی بارگذاری شده و از این طریق امضاهای طلایی حذف می‌شود.

به گزارش مهر، چهارمین قسمت از ویژه‌برنامه «ایران‌شهر» با اجرای سیدحسین حسینی و تهیه‌کنندگی سیداحمد حجازی از شبکه افق سیما پخش شد. سیدامیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد مهمان این قسمت از برنامه بود.

وی در ابتدای سخنان خود گزارشی از روند صدور مجوز کسب‌وکار و تسهیل آن ارائه کرد و گفت: قانون می‌گوید هر ایرانی که بخواهد کسب‌وکاری آغاز کند نیاز به مجوز دارد و باید شرایط، مدارک و هزینه صدور آن مجوز شفاف، سهل و الکترونیک (غیرحضوری) باشد. بسته به نوع مجوز، روند صدور برخی‌ها طولانی‌تر است، مثل تأسیس بیمارستان، شرکت هواپیمایی، گلخانه و … البته برخی دیگر ساده‌تر است، مثل غذای خانگی، تعمیر قطعات و….

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد اضافه کرد: قانون جدید به ما می‌گوید که استعلام‌ها را باید دستگاه حکومتی بگیرد. استعلام، یعنی سؤال حکومت از حکومت. در حقیقت، فرد نباید نامه‌ای را به دست گرفته و از این سازمان به آن سازمان برود. بر همین اساس تاکید می‌کنم هر دستگاهی که نامه‌ای برای استعلام حضوری صادر کند، تخلف کرده است. در صورت بروز چنین تخلفی، افراد می‌تواند به درگاه ملی مجوزها مراجعه کرده و به صورت مستند شکایت کنند که حتماً پیگیری می‌شود.

سیاح با اشاره به تعداد مجوزهای صادرشده گفت: از روزی که طرح ملی صدور مجوزها، یعنی ۶ فروردین، آغاز شده است تا به امروز، حدود ۱۱۰ هزار مجوز درخواست شده و تقریباً ۲۷ هزار مجوز صادرشده است. نسبت «درخواست به صدور مجوز» حدود ۲۵ درصد است که آمار خوبی نیست؛ به‌ویژه آنکه عمده آنان مشاغل خانگی هستند که ساده‌ترین مجوز را دارند.

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به اکنون شاهد تحول اساسی در نگاه حکومت به مجوز دادن‌ها هستیم. تا قبل از این، هر زمان که حکومت می‌خواسته مجوزی را صادر کند، فرد را صدا می‌زده تا بیاید و مهارت او را ببیند، تست بیماری و اعتیاد بگیرد، در کلاس‌ها شرکت کند و … به این مجموعه از اقدامات عوامل پیشینی می‌گویند. تغییر اساسی بدین‌گونه است که نظارت‌ها باید پسینی شود. دقت داشته باشید که اکنون در سامانه ملی صدور مجوزها این‌گونه است که فرد می‌تواند مدارک و شرایط لازم را ببیند و از داخل خانه بدون آنکه به جایی مراجعه کند، این مدارک را بارگذاری کرده تا پس از گذشت چند روز، مجوزش صادر شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches