×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
“خانه هنرمندان” بر قاب تمبر نقش بست

تهران اکونومی: امروز از تمبر “خانه هنرمندان” با حضور مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست در موزه ارتباطات رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پست، روز جاری چهاردهم دیماه با حضور مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، مهندس نصرآبادی سرپرست موزه ارتباطات، دکتر سرسنگی مدیرعامل و دکتر سریر رییس هیات مدیره خانه هنرمندان ایران، مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، ترابی و شیخ حسنی مدیرکل و معاون روابط عمومی شرکت پست و جمعی از هنرمندان و شخصیت های برجسته هنری از تمبر “خانه هنرمندان” در موزه ارتباطات رونمایی شد.

این تمبر از سوی استاد امیرخانی از اساتید برجسته انجمن خوشنویسان ایران ممهور به مهر پست شد و حاضرین به رسم یادبود بر حاشیه آن یادداشت نگاشتند.

مهندس مهری در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از میزبانی اساتید و هنرمندان بزرگ کشور افزود: پست با قدمتی دیرینه همزمان با تاریخ بشری شکل گرفته است و در دوره های مختلف با توجه به شرایط ماموریت های جدیدی را به خود گرفته است.

وی با بیان این که پست نوین در زمان صدارت امیرکبیر تاسیس شد خاطرنشان کرد: با ایجاد شبکه های جدید ارتباطی و ظهور فناوری های نوین پست مسیر توسعه را در پیش گرفته است.

مهندس مهری با اشاره به سرانه بالای مرسوله پستی در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه افزود: متاسفانه در کشور ما سرانه مرسوله پستی بسیار پایین و حدود ۸ می باشد.

وی با اشاره به این که با الگوبرداری از تجارب موفق پست کشورها ماموریت های جدیدی برای پست تعریف گردیده خاطرنشان کرد: خدمات پستی جدید با تلفیق سه وجه مالی، الکترونیکی و فیزیکی درحال شکل گیری است که این رویکرد می تواند وضعیت پست را دگرگون نماید.

رییس هیات مدیره ضمن تشریح انواع تمبرهای پستی گفت: شرکت پست تمبرهای جاری را با هدف استفاده در مراسلات و تمبرهای یادگاری را به منظور تجلیل از بزرگان، مشاهیر و رویدادهای مهم منتشر می نماید.

وی درخصوص تمبرهای تبلیغاتی و اختصاصی ادامه داد: تمبرهای تبلیغاتی از سوی سازمان ها و شرکت ها با آرم ویژه آنها منتشر شده و جنبه تبلیغاتی داشته و تمبر اختصاصی به سفارش اشخاص چاپ می گردد.

مدیرعامل شرکت پست در همین ارتباط عنوان کرد: شرکت پست در نظر دارد سالانه ۲۳ تمبر یادگاری را منتشر و به ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه پستی جهانی ارسال نماید.

مهندس مهری تمبر را سفیر کوچک فرهنگی خواند که می تواند از ابعاد مختلف سیاسی ،اقتصادی، تاریخی و غیره بسیار حایز اهمیت باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از دانش فرهیختگان حوزه هنر و ظرفیت خانه هنرمندان بخش تمبر کشور بیش از پیش رونق یابد.

سپس دکتر سرسنگی پست را خدمتی همیشگی دانست و گفت:علی رغم ورود فناوری های نوین هنوز پست و نامه در قلب تمامی نسل ها جای دارد و به مخاطب حس نوستالژیک می بخشد.

وی با اشاره به این که همه دوست دارند منتظر پستچی بوده و نامه دریافت کنند اظهار امیدواری کرد: با حضور مهندس مهری در مجموعه پست خدمات سنتی پستی از قبیل نامه نگاری و ارسال کارت پستال احیا شود.

رییس خانه هنرمندان در ادامه از این خانه به عنوان محل برگزاری نمایشگاه های متعدد و عرضه آثار دارای تشخص و هویت فرهنگی یاد کرد که می توان از این آثار فاخر در طراحی کارت پستال ها الهام گرفت.

وی افزود: خانه هنرمندان با وجود اساتید برجسته هنری آمادگی همه جانبه دارد تا در زمینه طراحی تمبر با شرکت پست همکاری نماید.

همچنین دکتر سریری بر تجلیل از هنرمندان در دوره حیات آنها تاکید کرد و خواستار انتشار تمبر بزرگان و نخبگان شد.

مختاباد نیز وجود تشکل های صنفی و تداوم این گونه نشست ها را برای اعتلای حوزه هنر کشور ضروری خواند و قول مساعد داد شورای اسلامی شهر تهران از این تشکل ها حمایت و خواسته های صنفی آنها را پی گیری نماید.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches