×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
حوادث کار منجر به فوت در ایران، نصف میانگین جهانی است

اقتصادتهران: معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر صیانت از نیروی کار، گفت: نرخ حوادث کار منجر به فوت در کشور ۵.۵ درصد است که دو برابر کمتر از از نرخ جهانی و آسیاست. 

به گزارش اقتصادتهران، حاتم شاکرمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، در تعریف صیانت نیروی کار، افزود: صیانت نیروی کار یعنی ایمنی شرایط کار را به نحوی تامین کنیم که سلامت نیروی کار حفظ شود.

وی افزود: جهش تولید، ارتقای بهره وری، بازدهی در محیط و بنگاه‌های تولیدی، خدماتی و صنایع بدون نیروی سالم و کارآمد محقق نمی‌شود؛ بنابراین تمام ظرفیت‌های موجود را به کار گرفتیم تا محیط کار را برای انجام یک فعالیت سالم و دستیابی به اهداف بنگاه‌ها آماده کنیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون گفت: این معاونت برنامه‌های متفاوتی را در رابطه با بحث تامین ایمنی محیط کار در بنگاه‌های اقتصادی به ویژه در حوزه تولید، صنعت و خدمات دنبال می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کمتر از میانگین جهانی، بازرس کار در اختیار داریم اما سعی کردیم در بحث سلامتی نیروی کار و کاهش آسیب‌ها، عملکردی مناسب و نزدیک به میانگین نرم جهانی داشته باشیم.

شاکرمی گفت: اخرین آمارها نشان می‌دهد که نرخ متوسط حوادث منجر به فوت محیط کار در جهان به ازای هر یکصد هزار کارگر حدود ۱۱ درصد، در آسیا ۱۳ درصد است و این نرخ در اروپا ۳ درصد، آمریکا ۵ درصد، استرالیا ۵.۵ درصد و آفریقا ۱۷ درصد است.

وی ادامه داد: وضعیت نرخ حوادث کار در کشور ما حدود ۵.۵ درصد است و می‌توانم بگوییم وضعیت ما از استرالیا، آفریقا، آسیا و متوسط جهانی بهتر است، بنابراین تلاش کردیم نرخ حوادث را در این سطح حفظ کنیم.

معاون روابط کار با بیان اینکه به ازای هر ۱۷ هزار کارگر یک بازرس در کشور وجود دارد، گفت: با وجود کمبود بازرس کار و امکانات و ابزار کاری نسبت به کشورهای امریکا، استرالیا، اروپا و آسیا توانستیم میزان میانگین حوادث و آسیب‌ها را به نحوی که مورد قبول سازمان بین المللی کار است حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: برای تقویت ‌توسعه بازار کار نیازمند این هستیم که ابزار کارمان را متناسب با ابزار کار روز دنیا ارتقا دهیم و هم اینکه تعداد بازرسان کار را در سطح میانگین بین‌المللی برسانیم و برای این منظور باید ۴۸۰ بازرس اضافه کنیم.

شاکرمی به ۴۰۰ هزار بازرسی‌ انجام شده در  سطح بنگاه‌های اقتصادی در هر سال اشاره کرد و گفت: این موفقیت بزرگی بود و در کنار انجام این بازرسی‌ها کارهای زیرساختی در حوزه حفاظت ایمنی هم انجام دادیم و توانستیم در تدوین و اصلاح آیین نامه‌های حفاظت فنی ۵۰ درصد رشد داشته باشیم که این در دولت تدبیر و امید حاصل شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches