×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
حمل بار ریلی در دولت تدبیر و امید رشد ۱۳درصد را تجربه کرد

اقتصادتهران: معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت: برای مدت چند سال میزان حمل بار با خطوط ریلی در کشور حداکثر سه ، چهار میلیون تن بیشتر نبود و با تدابیر دولت یازدهم این عدد تا سال گذشته به ۴۰ میلیون تن رسید که بعد از سال ها رشد ۱۳ درصد را تجربه کرد.

ابراهیم محمدی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن شرق کشور در طبس گفت: امسال راه آهن برای توسعه نسبت به سال گذشته رشد حدود ۵۰ درصد را پیش بینی کرد و برای ۶۲ میلیون تن بار در شبکه هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه راه آهن شرق نقش اساسی در برنامه توسعه راه آهن منطقه دارد، افزود: حمل بار در راه آهن شرق از ابتدای سال ۹۶ تاکنون به ۱٫۵میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل حدود ۲۲ درصد رشد دارد.

وی یادآور شد: با توجه به توسعه بار ترانزیت اتحادیه کشورهای مستقل همسود،( «cis» ) بارهایی که از چین به سواحل خلیج فارس می رسد به کریدور شرق وزن و امتیاز خاصی می دهد.

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن افزود: در برنامه توسعه امسال قرار است سه میلیون تن بار از کشور ترانزیت شود که بخش اعظم آن از محور شرق کشور انجام و به بندر شهید رجایی می رسد.

وی ادامه داد: در هفته های آینده اتصال راه آهن شرق به شهر هرات افغانستان برقرار و صادرات سیمان آغاز می شود.

محمدی بیان کرد: تلاش های بسیار زیادی در سال های اخیر انجام شد که بتوانیم بار را برای صادرات از محور شرق کشور به افغانستان متصل کنیم.

وی با اشاره به برنامه های توسعه ای راه آهن بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که پروژه اجرایی آن در شهرستان تربت حیدریه شروع شد، احداث مسیر ۲ایستگاه قبل و بعد از تربت حیدریه است.

معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن افزود: این پروژه برای تسهیل در ترافیک منطقه و افزایش سرعت قطارهای باری است تا قطارهای باری بدون عبور از شهرستان تربت حیدریه و ایجاد ترافیک در خطوط ریلی شهرستان از خواف به سمت طبس حرکت کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: انتظار مردم و خراسان جنوبی از اداره کل راه آهن شرق و ایستگاه راه آهن طبس بالاست و با وجود این که چندین سال از افتتاح ایستگاه راه آهن می گذرد، وضعیت زیباسازی و روشنایی مناسبی ندارد.

سید مهدی طلائی مقدم افزود: مسافر و گردشگری که از خطوط ریلی وارد شهرستان می شود درب ورودی آن ایستگاه راه آهن است، امیدوارم این نواقص رفع شود.

وی گفت: طرح های توسعه ای در گذشته برای ایستگاه طبس مصوب شد از جمله طرح هایی که به دو بانده شدن منتج می شد اما این طرح ها از ایستگاه راه آهن طبس حذف شد.

فرماندار ویژه طبس اظهار کرد: با توجه به فرصتی که خراسان جنوبی صرف راه آهن شرق کرد، حذف مناطق مرزی از این اداره کل صلاح نیست.

وی بیان کرد: نیروهای شرکتی و پیمانکاری راه آهن شرق نیاز به توجه بیشتر دارند و از شرکت های بومی استفاده شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches