×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
حمایت وزارت علوم از آموزش‌های ترکیبی

اقتصادتهران: معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر این که دانشگاه پیام‌نور باید در راستای ماموریت اصلی خود حرکت کند، گفت: این دانشگاه یکی از نهادهای آموزش غیر حضوری است که باید در ماموریت خود که همان آموزش الکترونیکی است قرار بگیرد، ضمن اینکه وزات علوم از آموزش‌های تلفیقی و ترکیبی در دانشگاه پیام‌نور حمایت می‌کند و اصلاحات اخیر اساسانامه این دانشگاه نیز دقیقا در همین راستا صورت گرفته است.

 به‌ گزارش ‌ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی با حضور در برنامه تلویزیون “زاویه” بر حمایت وزارت علوم از آموزش عالی الکترونیکی در کشور تاکید کرد و گفت‌: باید به آموزش عالی مجازی بها داده شود، چرا که این نوع آموزش در تعاملات بین‌المللی نقش کلیدی دارد و نمی‌شود بدون توجه به آموزش‌های الکترونیکی از اندیشه و یافته‌های دانشمندان خارجی استفاده کنیم. بنابراین این روش آموزشی همواره در سیاست‌های آموزش عالی وزارت علوم مورد حمایت قرار گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه الکترونیکی این است که لزوما در شیوه آموزش الکترونیک متمرکز شود و ماموریت آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند داوطلبانی که به هر دلیلی نتوانستند در کلاس‌های درس حضور فیزیکی داشته باشند را جذب کنند. اساسا دانشگاه‌هایی که در حوزه غیر حضوری تعریف می‌شوند در همه دنیا این ماموریت را دارند. به طوری که در انگلستان دانشگاه الکترونیک ۴۷ سال پیش تاسیس شد و بیشترین دانشجویان آنها افرادی بودند که در مناطق محروم حضور داشتند و امکان حضور فیزیکی آنها در کلاس‌های درس وجود نداشت.

 معاون آموزشی وزارت علوم ماموریت دانشگاه الکترونیک در کشور که اختصاصا با دانشگاه پیام نور تعریف می شود  باید به گونه باشد که افراد طالب علم در همه جای کشور را که امکان حضور در کلاس‌ها درس را ندارند جذب کند. بنابراین لازم است زیر ساخت‌های این دانشگاه برای آموزش مجازی تامین شود و دانشگاهی موفق است که تمامی امکانات خود را در جهت تامین زیر ساخت‌هایی که ماموریت آن تعریف شده است، اختصاص دهد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور می‌تواند در راستای ماموریت خود بخشی از کلاس‌ها را نیمه حضوری و به منظور رفع اشکالات دانشجویی اختصاص بدهد و این کلاس‌های نیمه حضوری فقط باید به منظور رفع اشکال برگزار شود.

دکتر شریعتی با تاکید بر این که وزارت علوم از روش آموزش الکترونیک که روشی مفید، موثر و کارآمد است، حمایت می‌کند گفت: حتی دانشگاه‌های دیگر در کشور که ماموریت آموزش حضوری ندارند نیز می‌توانند از این شیوه برای دسترسی به اهداف خودشان استفاده کنند. البته معنی وزارت علوم از آموزش الکترونیک به معنای مطلق الکترونیک نیست، اما ماموریت اصلی باید آموزش مجازی باشد.

وی با بیان این که ماموریت دانشگاه پیام نور در کشور ما به درستی تعریف نشده است، گفت‌:  اگر به حضور فیزیکی و تمام وقت استاد و دانشجو که همان حاضر بودن در سر کلاس است، را به دانشگاه پیام نور تعریف کنیم، همان اتفاقی که برای دانشگاه آزاد افتاد نیز پیش خواهد آمد. در واقع دانشگاه آزاد در دهه ۶۰ به منظور آموزش الکترونیک شکل گرفت ، اما در مراحل بعدی همانند سایر دانشگاه‌ها ماموریت‌های خود را دنبال کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches