×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حمایت از نام و نشان فرش ایرانی در مجامع بین المللی

اقتصادتهران: مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی در بازدید از دستبافته های ایرانی از آمادگی برای حمایت از نام و نشان فرش ایرانی در مجامع بین المللی خبر داد.

به گزارش مرکز ملی فرش ایران، فرانسیس گری با ابراز خرسندی از شناخت دقیق تر فرش ایرانی و تنوع و ویژگی های آن گفت: آماده ایم تا از همه ظرفیت های WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) و معاهدات بین المللی برای پاسداشت دستبافته های ایرانی استفاده کنیم.

مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی که با هیأتی از کارشناسان آن سازمان به ایران سفر کرده است، به همراه معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رییس مرکز ملی فرش ایران، رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت و برخی از کارشناسان فرش ایران از موزه فرش ایران بازدید کرد.

در این بازدید و گفت و گوها محورهای قابل توجهی برای پشتیبانی وایپو از فرش ایرانی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ثبت کنونی ۲۹ منطقه جغرافیایی فرش ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی، برخی ویژگی های قابل احصا و مرزگذاری فرش ایران از دیگر کشورهای تولیدکننده فرش دستباف را برشمرد و افزود: نیازمند آن هستیم که وایپو در رویارویی با رقبایی که به گنجینه طرح و نقشه دستبافته های ایرانی دست اندازی کرده و یا از این نام و نشان بهره می گیرند یاری‌گر فعالان فرش ایران باشد.

حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران، همچنین با توجه به خرسندی فرانسیس گری از آشنایی بیشتر با تنوع فرش ایران برای برگزاری نمایشگاهی در مقر وایپو در ژنو به منظور معرفی هرچه بیشتر فرش ایران به هیأتهای دیپلماتیک و حقوقی دیگر کشورها در ژنو اعلام آمادگی کرد که با استقبال مدیران وایپو رو به رو شد.

در حاشیه این بازدید همچنین درباره استفاده وایپو از تیم کارشناسی و خبره فرش دستباف برای داوری های بین المللی در این حوزه بحث و رایزنی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches