×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حقوق شهروندی، برنامه راهبردی دولت دوازدهم است

اقتصادتهران: معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: موضوع حقوق شهروندی برنامه راهبردی دولت دوازدهم است و شخص رئیس جمهوری با حساسیت بالایی این موضوع را پیگیری می‌کنند.

 حسینعلی امیری روز سه شنبه در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مکلف هستند که گزارش پیشرفت حقوق شهروندی در زمینه فعالیت خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه چالش های حقوق شهروندی در حوزه های مختلف متفاوت است، اظهار کرد: ممکن است دستگاه های اجرایی در تحقق حقوق شهروندی با مشکلات و موانعی روبرو باشند که باید مبتنی بر آن راهکارهای موثر برنامه ریزی و تدوین شود.

امیری برگزاری اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را گامی اجرایی در تحقق حقوق شهروندی دانست و افزود: دولت دوازدهم عزم جزمی در اجرای منشور حقوق شهروندی دارد و برای تحقق این مهم، همه دستگاه های اجرایی وظیفه محول و مشخص دارند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری تصریح کرد: رونمایی از سند منشور حقوق شهروندی و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی آغاز راه بود و کار عمیق، بنیادی و اساسی برای شناخت حقوق شهروندی و مطالبه این حقوق باید انجام شود.

به گزارش ایرنا، امیری سال گذشته نیز در سالروز رونمایی از منشور حقوق شهروندی در گفت و گو با ایرنا گفته بود که مردم باید از حقوق خود مطلع باشند زیرا دانستن و اطلاع از حقوق مردم، حق آنان است و حقوق و تکالیف شهروندی از طریق آموزش های عمومی، همگانی و اجتماعی محقق می شود.

٢٩ آذرماه ١٣٩۵، منشور ۱۲۰ ماده ای حقوق شهروندی در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت» رونمایی شد.

منشور حقوق شهروندی سرلوحه سیاست داخلی دولت دوازدهم است و رییس‌جمهوری هم خود را مکلف کرده است که هر ساله گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی را به ملت ارائه دهد و در صورت نیاز، منشور را روزآمد کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches