×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حدود ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان اصفهان پرداخت شد

اقتصادتهران: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان (منطقه ۱۰ کشور) از پرداخت حدود ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان این استان خبر داد.

روابط عمومی شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ‘ رضا نیک نداف ‘ به مبلغ و جزئیات این مطالبات اشاره ای نکرد اما تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان این استان که امسال گندم آنها بصورت تضمینی خریداری شده، پرداخت شده است.

خاطرنشان می شود؛ خرید تضمینی گندم از اردیبهشت امسال در استان اصفهان آغاز شده و نرخ خرید آن برای هر کیلوگرم یکهزار و ۳۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: از زمان شروع عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون ۷۰ هزار تُن گندم در این استان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: این میزان گندم در قالب ۹ هزار و ۹۳۸ محموله در استان اصفهان خریداری شده است.

نیک نداف با اشاره به اینکه خرید از مناطق سردسیری استان به تازگی شروع شده و تا پایان شهریور ادامه می یابد، گفت: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری پیش بینی می شود ۱۲۸ هزار تُن محصول گندم از کشاورزان استان اصفهان خریداری شود.

۵۳ هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان اصفهان به گندم (کشت بصورت دیم و آبی) تعلق دارد و سرانه تولید این محصول ۱۴۵ هزار تُن در سال است.

۵۰ درصد از کشت محصول گندم مربوط به منطقه مرکزی این استان بوده که امسال به دلیل کمبود آب و خشکسالی کاهش یافته است.

نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته نیز یکهزار و ۳۰۰ تومان بود و دولت حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان هزینه کرد.

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان (منطقه ۱۰ کشور) همچنین از خرید تضمینی یکهزار و ۵۰۰ تُن دانه های روغنی کُلزا خبر داد و افزود: تاکنون ۴۵ درصد مطالبات کشاورزان که محصول کلزای آنها خریداری شده نیز پرداخت شده است.

محصول کُلزا در حدود ۴۷۰ هکتار از مزارع استان اصفهان کشت می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches