شنبه, ۲۹ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

جولان پوشاک ایرانی با برند خارجی در بازار

۲۸ مرداد, ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

جولان پوشاک ایرانی با برند خارجی در بازار

اقتصادتهران: رییس اتحادیه پیراهن دوزان از تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی این صنف در سال گذشته خبر داد و گفت:حدود ۹۰ درصد افرادی هم که در این بازار فعالیت می‌کنند مجبور به آن شده‌اند که کالای خود را به اسم کالای خارجی و با لیبل‌های برندهای مختلف به فروش برسانند.

مجتبی درودیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در بازار پوشاک رکود شدیدی حاکم است که یکی از دلایل عمده این رکود را می‌توان به واردات برندهای مختلف مربوط دانست.

وی همچنین عنوان کرد: البته ما به هیچ عنوان مخالف ورود پوشاک برند نیستیم، اما لازم است قبل از واردات این کالاها امکاناتی در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته و تمهیداتی اندیشیده شود تا برای این بخش قدرت رقابت وجود داشته باشد.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان با بیان این که در حال حاضر به دنبال کاهش تعرفه‌های گمرکی بسیاری از کالاها از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، گفت: بسیاری از افرادی که در گذشته کالای خود را به شکل قاچاق وارد می‌کردند مبادی قانونی را جایگزین کرده‌اند و بر همین اساس هر روز شاهدیم که تعداد تولیدی‌های پوشاکی که تعطیل می‌شوند افزایش می‌یابند.

درودیان ادامه داد: قطعا واردات پوشاک برند امری مثبت است، اما نکته مهم تر آن است که در کنار این واردات برنامه ریزی‌هایی صورت بگیرد تا شرکت‌های خارجی تنها از بازار ایران سود نجسته و کالای خود را به تنهایی وارد بازارهای ایران نکنند، بلکه به تولید در داخل کشور پرداخته و حتی سهمی برای صادرات در نظر بگیرند.

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها