×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
جمع آوری داروهای تاریخ گذشته

اقتصادتهران: به منظور پیشگیری از بروز خطرات زیست محیطی و کاهش خطر استفاده از داروهای فاسد  برای اولین بار با تلاش اداره پسماند داروهای تاریخ گذشته در منطقه ۱۰ جمع آوری می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سهیلا صادق زاده ضمن اعلام این خبر گفت: طرح جمع آوری داروهای تاریخ گذشته برای نخستین بار در تهران و در منطقه اجرا می شود که هدف از آن رفع خطرات احتمالی زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی خاک و آب است.

وی با تاکید بر اولویت بخشی به گسترش فعالیت های زیست محیطی در جامعه افزود: شهروندان می توانند داروهای تاریخ گذشته خود را به ۹ غرفه بازیافت در ناحیه یک، ۸ غرفه بازیافت در ناحیه ۲ و ۸ غرفه بازیافت در ناحیه ۳ و یا سرای محلات و مرکز آموزش تحویل دهند و در مقابل اقلام تشویقی دریافت کنند.

شهردار منطقه اجرای این طرح را با توجه به فعالیت ۶ بیمارستان، درمانگاه ها و آمار بالای مصرف خودسرانه دارو توسط شهروندان حائز اهمیت برشمرد و افزود: تاکنون بیش از ۶۰ کیلو دارو جمع آوری شده که در ادامه به دانش آموزان که در این طرح مشارکت کنند نوشت افزار اهدا خواهد شد.

صادق زاده یادآور شد: در این طرح داروها برای تجزیه و دفن بی خطر و سالم جمع آوری و تحویل هلال احمر و یا سازمان مدیریت پسماند می شود.

وی ابراز امیدورای کرد با استقبال شهروندان از این طرح در فازهای بعدی می توان پویش های مرتبط با آن را راه اندازی کرد.

بر پایه این گزارش نوزدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در دبیرستان دخترانه شهید پارساییان برگزار شد

طی مراسمی باشکوه، نوزدهمین انتخابات شهردار مدرسه با حضور سهیلا صادق زاده شهردار و جمعی از معاونین و مدیران و همچنین مسئولین آموزش و پرورش منطقه در مدرسه دخترانه شهید پارساییان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، در این برنامه پس از قرائت بیانیه شهردار مدرسه توسط یکی از دانش آموزان و اجرای دسته جمعی سرود از شهردار مدرسه و معاونین وی در سال گذشته و همچنین منتخبین مسابقات فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

در ادامه مراسم شهردار منطقه طی سخنانی با اشاره به اهمیت تقویت مسئولیت پذیری و روحیه مشارکت جویی نوجوانان در اداره بهتر شهر، گفت: مدرسه به عنوان یک نهاد کوچک اجتماعی سرآغاز شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان و نوجوانان است و طرح شهردار مدرسه نیز در واقع تمرین و تقویت روحیه مشارکت جویی و مسئولیت پذیری با شخصیت بخشی به دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور می باشد.

وی یادآور شد:حکمرانی خوب شهری و جلب مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندان و همچنین تقویت سرمایه های اجتماعی و حفظ تعلق به شهر و محله با شعار شهر تهران ” شهر امید، مشارکت و شکوفایی” از عمده برنامه های کلان شهرداری تهران است.

صادق زاده آشناسازی دانش آموزان با ماموریت‌های شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف را از اهداف طرح شهردار مدرسه برشمرد و یادآور شد: منتخبین پس از آشنایی با وظایف و مسئولیت هایشان توسط مسئولین آموزشی و مدیران شهرداری منطقه در راستای اداره امور مدرسه و کمک به ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و تشویق سایر دانش آموزان برای کمک به بهبودی و بهسازی محیط آموزشی خود فعالیت گسترده و پرشوری را آغاز می کنند.

گفتنی است در این طرح دانش‌آموزان کاندید در طرح شهردار مدرسه در زمان تعیین شده و در رقابتی سالم نسبت به انجام تبلیغات و ارائه برنامه ها و طرح های خود اقدام کردند و در روز نهم آبان ماه با حضور خود در پای صندوق های رای، ۹ نفر منتخبین خود را برگزیدند که نفر اول مسئولیت شهردار مدرسه و ۸ نفر دیگر سمت معاوینن وی را به عهده خواهند گرفت.

شایان ذکر است امسال این طرح در ۱۰ واحد آموزشی پسرانه و ۱۰ واحد آموزشی دخترانه مقطع متوسطه دوره اول اجرا شد و قریب به ۸۰۰۰ دانش آموز در فضا و فرصت انتخاباتی برابر، آمادگی خود را برای مشارکت و مسئولیت پذیری در زندگی و محیط پیرامون خود اعلام کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches