×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جزئیات خطوط جدید کشتیرانی در دریای خزر اعلام شد

اقتصادتهران: رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توافق امضا شده با کشتیرانی جمهوری اسلامی برای راه‌اندازی سه خط جدید کشتیرانی در دریای خزر گفت: با برقراری خطوط دریایی میان بازار‌های هدف صادراتی، میزان مراودات تجاری به کشور‌های هدف افزایش می‌یابد و بسیاری از مشکلات صادر‌کنندگان برطرف می‌شود.

ولی‌الله افخمی راد – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در مراسم امضای تفاهم‌نامه برقراری خطوط دریایی به بازار‌های هدف صادراتی تاکید کرد: با امضای این توافق‌نامه، کشتی‌های شامل کالاهای صادراتی منظم‌تر حرکت می‌کنند و کالاها در موعد مقرر به مقاصد تعیین شده می‌رسند.

وی گفت: کشتی‌ها در مسیر رفت به بنادر صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت چارتر می‌شوند و هزینه حمل این کالاها و برقراری این خطوط از محل منابع سود شرکت کشتیرانی که سهم دولت است تامین می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از تجار و بازرگانانی که با روسیه و قزاقستان مراودات تجاری دارند درخواست داریم به این برنامه توجه ویژه‌ای داشته باشند و از یارانه‌ای که دولت برای استمرار حرکت کشتی‌ها در این مسیر‌ها مشخص و پرداخت می‌کند، استفاده کنند و کالایشان را براساس برنامه زمان بندی به شرکت کشتیرانی تحویل داده و در موعد مقرر کالاها را مقاصد تحویل بگیرند.

افخمی راد اظهار امیدواری کرد بعد از راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی در دریای مازندران بتوانیم در خلیج فارس و سایر کشور‌های هدف نیز قرار‌داد‌هایی را با شرکت کشتیرانی منعقد کنیم.

وی در عین حال افزود: وظیفه سازمان توسعه تجارت این است که در سایر مسیر‌ها و از جمله خطوط هوایی تسهیلاتی را برای تجار فراهم کند و در این راستا به شرکت‌های هواپیمایی برای داشتن برنامه منظم حرکت هواپیماها برای حمل مسافر و بار به کشور‌های هدف صادراتی کمک کند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر این‌که اگر با کشور‌های هدف صادراتی برنامه منظمی نداشته باشیم، زمان و هزینه زیادی به هدر می‌رود، تاکید کرد: از برنامه‌های دیگر سازمان توسعه تجارت همکاری برای برقراری پروازهای باری و مسافری به کشور‌های هدف صادراتی است و امیدواریم این نخست گام که حمل بار از دیگر دریا است، موفق بوده و در گام‌های بعدی بتوانیم برنامه‌های منظمی از طریق خطوط هوایی برقرار کنیم.

افخمی‌راد اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب تجار و شرایط خوبی که شرکت کشتیرانی فراهم می‌کند شاهد افزایش مراوات تجاری باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches