×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
جزئیات از سرگیری سوآپ نفت پس از ۷سال وقفه

اقتصادتهران: سرپرست گمرک ایران با تشریح جزئیات توافق وزارت اقتصاد، وزارت نفت و گمرک برای برقراری سوآپ نفت پس از وقفه ۷ ساله از عزم گمرک برای رفع موانع صادرات فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش گمرک، فرود عسگری در جلسه‌ای با حضور مسئولان استاندارد و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با هدف رفع موانع صادراتی و عملیاتی کردن دستورالعمل اصلاح و بهبود فرآیند صادرات، ترانزیت و سوآپ نفت خام، میعانات گازی، فراورده ها و مشتقات نفتی برگزار شد گفت: دستورالعملی که چندی پیش به امضای مسعود کرباسیان و بیژن زنگنه رسید و اکنون سرپرست گمرک ایران ماموریت دارد تا این دستورالعمل را بند به بند عملیاتی کند.

عسگری در حاشیه این جلسه به جزئیات سوآپ نفت پس از ۷ سال وقفه اشاره کرد و گفت: سوآپ نفت از سرگرفته شده و پس از ۷ سال وقفه در سوآپ نفت کشور، ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله ۳۲ اینچ نکا، ساری، ری سوآپ شد.

وی گفت: گمرکات شمال و جنوب کاملا در سوآپ نفت هماهنگ عمل می کنند و خوشبختانه با الکترونیکی شدن گمرک، تبادل اطلاعات سوآپ نفت هم به صورت الکترونیکی انجام می شود و گمرک الکترونیک فصل جدیدی از فرآیند سوآپ نفت را فراهم کرده است.

عسگری ادامه داد: با توافق دکتر کرباسیان و مهندس زنگنه و به منظور تسهیل در سوآپ نفت، گمرک بجای اخذ ضمانت نامه بانکی از سوآپ نفت که به نوعی ورود موقت محسوب می شود صرفا با اخذ تعهد از وزیر اجازه سوآپ نفت را می دهد و این اقدام شرکت ها را برای بهره گیری بیشتر از تسهیلات سوآپ نفت تشویق می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches