×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جرایم و سود کشاورزان خسارت دیده بخشیده می‌شود

اقتصادتهران: دولت دستور پرداخت ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود به بانک کشاورزی را مصوب کرده که اکنون در دستور کار بانک مرکزی و در روند اجرایی قرار دارد.

مرتضی شهیدزاده،مدیرعامل بانک کشاورزی روز یکشنبه دهم بهمن ماه ۱۳۹۵ در نشست مطبوعاتی که در محل سالن اجتماعات ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد به کارهای انجام شده طی یک سال اخیر در این بانک اشاره کرد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و ابلاغ شورای اقتصاد بیشترین تسهیلات را به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله کاهش مصرف آب، آبیاری نوین، کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده اختصاص داده‌ایم تا حدی که بیش از ۵ برابر اعتبار اختصاص یافته یعنی رقم حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده‌ایم.

 رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بانک کشاورزی در زمینه بانکداری الکترونیک چه کارهایی انجام داده افزود: بانک کشاورزی از بانک های پیشتاز در عرصه بانکداری الکترونیک است و در حال حاضر ما دومین core Banking جهان را داریم. کارت‌های مهرگستری که در سال ۸۲ از استرالیا خریداری شد، هنوز در ایران مانند آن نیامده است.

شهید زاده ادامه داد: core Banking هایی که تولید داخلی هستند؛ کم تر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شعبه را پشتیبانی می کنند. ما تمام عقود اسلامی را با این core Banking پشتیبانی می کنیم. بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی از افتخارات سیستم بانکی محسوب می شود.

وی همچنین به راه اندازی سامانه ویژه نابینایان و سامانه الکترونیک ایثارگران اشاره کرد و اظهار داشت: در سال آینده ورژن جدید مهرگستر ارائه می شود تا مشتری فقط برای گرفتن پول و تسهیلات وارد شعبه بانک شود.

وی ادامه داد: ارتقاءکارت اعتباری مرابحه، خرید از دستگاه های پوز بدون کارت و تله پرداز نیز از جمله خدمات بانک کشاورزی است که برای مشتریان فعال شده است.

شهید زاده در ادامه از برقراری ارتباط سوئیفی بانک کشاورزی با ۹۰ کشور خبر داد و افزود: همچنین بانک کشاورزی با ۷۰ کارگزاری کشور اروپایی از جمله آلمان ،ایتالیا،سوئیس،فرانسه،انگلیس و…  ارتباط  یرقرار کرده است.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی تاکنون عاملیت ارزی صندوق توسعه ملی را به میزان ۵۰۰ میلیون دلار انجام داده است.

شهید زاده در بخش دیگر ی از سخنان خود افزود: بانک کشاورزی تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از بازار سرمایه تامین مالی کرد.

مدیر عامل بانک کشاورزی افزود: کل تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های کشور به بنگاه های کوچک و متوسط نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که بانک کشاورزی ۲۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش پرداخت کرده و بدین ترتیب بیش از ۳۰ درصد بنگاه های کوچک و متوسط را با پرداخت تسهیلات، تامین مالی کرده است.

 مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه از بخشودگی سود و جرایم وام های زیر یک میلیارد ریال (١٠٠ میلیون تومان) کشاورزان خسارت دیده خبر داد و گفت: اکنون منتظر موافقت رییس کل بانک مرکزی هستیم.

شهید زاده گفت: این طرح به دولت ارائه شده و با امضای وزیر اقتصاد دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ٩٠ درصد موافقت دولت را جلب کرده است.

به گفته وی، این بخشودگی جرایم و سود برای کشاورزان خسارت دیده سیل،زلزله، سرمازدگی،خشکسالی و کم آبی اجرا می شود. البته بدهکاران بانکی باید اصل پول خود بپردازند و تنها سود و جرایم بخشوده می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی از دو هفته گذشته تاکنون در انتظار این مصوبه دولت است، اظهارداشت: درصورت ابلاغ دولت، بانک کشاورزی آمادگی اجرایی کردن مصوبه را دارد.

مدیر عامل بانک کشاورزی همچنین با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی، تکمیل زنجیره تولید است، اضافه کرد: صنایع تبدیلی یکی از مهم‌ترین موارد در این حوزه است و ما از محل منابع صندوق توسعه ملی و نیز منابع داخلی، به کسانی که دراین زمینه فعالیت کنند، کمک کرده و از آنها حمایت می‌کنیم، که البته در مواردی نیز حمایت‌هایی از کارخانجات آرد انجام داده‌ایم.

وی همچنین از پرداخت بدهی معوق دولت پس از سال‌ها به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: با مصوبه دولت از ۷۴۰۰ میلیارد تومان بدهی مورد تأیید حسابرسان ۵۸۰۰ میلیارد تومان آن مصوب شده که در روند پرداخت قرار گیرد و اکنون در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و مابقی سال آینده پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین در مورد آخرین اقدامات انجام شده این بانک برای ارائه تسهیلات به باغداران مرکبات شمال که پس از سرمازدگی آذر ماه با خسارات فراوانی مواجه شده‌اند، گفت: قرار است تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصد به این کشاورزان پرداخت شود که مابه‌التفاوت نرخ سود تا ۱۸ درصد از طریق سازمان مدیریت و برنامه و بودجه قرار است، تأمین شود.

به گفته شهید زاده بر اساس مصوبه‌ای که دولت به بانک کشاورزی ابلاغ کرده، قرار است ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان خسارت‌دیده مازندرانی قرار بگیرد که در این راستا، ما منتظر ابلاغ بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی افزود: قرار است بخشی از سود این تسهیلات‌ را دولت تقبل کند؛ به این معنا که نرخ سود در نظر گرفته شده، ۱۸ درصد است که بین ۵ تا ۸ درصد آن را دولت تقبل می‌کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches