×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
جذب ۹۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور

اقتصادتهران: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پارسال ۹۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر و دریانوردی کشور جذب شد.

به گزارش ایرنا محمد راستاد دوشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مسافری و تاسیسات بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به طرح اجرا شده در استان هرمزگان در خصوص راه اندازی اسکله های شناور ویژه فعالیت گردشگری دریایی افزود:بنا داریم این اسکله ها را در همه نقاط کشور برای گردشگری دریایی توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت ها و روبناها شناورهای گردشگری دریایی را حمایت می کنیم گفت: با اعطای تسهیلات به متقاضیان می توان گردشگری را در کشور توسعه داد.

راستاد افزود: با آماده کردن زمین های پشتیبانی بنادر اصلی کشور یک جهش قابل توجه در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در پس کرانه های بنادر را می توان شاهد بود و با این رویکرد در مجاورت بنادر می توان فعالیت های ارزش افزوده لجستیکی و توزیع کالا ایجاد کرد.

وی مهمترین پروژه در حال اجرا را مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی عنوان کرد و گفت: در مجموع این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد داشت. عملیات اجرایی این پروژه اسفندماه پارسال با حضور رئیس جمهوری در بندر عباس آغاز شد.

راستاد گفت: علاوه بر این در همه بنادر کشور طرح های کوچک و بزرگ متعددی برای توسعه تجاری وجود دارد که به مرور آغاز و یا مراحل اجرایی آن تکمیل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: پایانه شماره ۲ شهید رجایی مجموعه قابل توجه ایی از تجهیزات کانتینری در حال ساخت است که نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه استقبال از گردشگری دریایی در خرمشهر را خوب ارزیابی کرد و گفت: به واسطه هماهنگی و هم افزایی بین ارگان های مرتبط روند خوبی در استقبال از گردشگری دریایی در بندر خرمشهر شاهد هستیم.

راستاد افزود: امید است بتوانیم به مرور زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز گردشگری دریایی را درهمه بنادر کشور و بندر خرمشهر توسعه دهیم به طوری که مردم بتوانند با آسایش و ایمنی بیشتری از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر و دریانوردی خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که این رقم نسبت به سال ۹۵ رشد ۱۳۰ درصدی را نشان می دهد.

راستاد، میزان افزایش صادرات غیرنفتی در بندر خرمشهر را بی نظیر خواند و گفت: این میزان افزایش صادرات در بندر خرمشهر نوید بخش صادرات کالاهای غیرنفتی بین بنادر کشور محسوب می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches