اقتصاد تهران
شماره خبر : 47437
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
اقتصاد تهران

جای‌ خالی شرکت‌های مدیریت‌ صادرات در بخش تجارت

اقتصادتهران: رئیس اداره صادرات کالا و سرمایه گذاری خارج از کشور بانک توسعه صادرات ایران گفت: برای توسعه تجارت فرامنطقه ای لازم است شرکت های مدیریت صادرات دست به کار شوند و در این راستا از ظرفیت های صنایع کوچک و متوسط باید استفاده بهینه صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، سیدحسین حسینیان گفت: پیشنهاد ما برای توسعه و رونق بنگاه های کوچک و متوسط صادراتی ایجاد شرکت های مدیریت صادرات است.

حسینیان در خصوص اهمیت صنایع کوچک در اقتصادهای پیشرفته گفت: نامگذاری سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین بررسی های علمی و کارشناسی بر روی صنایع کوچک و متوسط باعث شد تا بیش از پیش به اهمیت ویژه این صنایع در توسعه اقتصاد کشور پی برده شود.

وی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط به توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه و همچنین ارتقاء سطح بهره­ وری، کیفیت و قدرت رقابتی کمک می کنند.

حسینیان افزود: امروزه در اکثر کشورهای جهان صنایع کوچک و متوسط از جنبه­ های مختلف اجتماعی، تولید صنعتی و ارائه خدمات در حال نقش­ آفرینی هستند. در کشور ما نیز فرصت برای درخشش این صنایع وجود دارد. همچنین این صنایع از یک سو تامین­ کنندگان اصلی اشتغال، مهد تحول و نوآوری و از سوی دیگر این صنایع با صادرات قابل توجه خود نقش محوری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می­ کنند.

به گفته حسینیان این صنایع می توانند از طریق بانک توسعه صادرات برای تامین مالی، گسترش و رونق خود اقدام کنند.

وی در خصوص تاثیر صنایع کوچک در اشتغال و نقش آنها در صادرات ادامه داد: آمارها نشان می‌دهند که این بنگاه­ها نه تنها از نظر تعداد و ایجاد اشتغال مهم هستند بلکه نقش بسیار مهمی در امر تولید و صادرات دارند. به عبارت دیگر با راه اندازی این صنایع در شهرهای کوچک قطعا بستر توسعه فراهم می شود.