×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جایگاه پتروشیمی ایران با خصوصی سازی ناقص سقوط کرد

تهران اکونومی: مدیر عامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: جایگاه پتروشیمی ایران پس از خصوصی سازی، در دنیا سقوط کرد.

اصغر ابراهیمی اصل، بعد ازظهر امروز (دوشنبه، ٢٩ دیماه) در نشست هم اندیشی پنجاهمین سال تأسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی به خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در زمان آغاز خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی مسئولان وقت معتقد بودند که باید برای تشویق بخش خصوصی شرکتهای تولیدی سودده در اختیار آنها قرار گیرد.

وی به جایگاه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دوران مدیریتش اشاره کرد و گفت: جایگاه این شرکت در دوران مدیریتش در دنیا ۴۵ بود، اما هم اکنون با خصوصی سازی و توقف توسعه، جایگاه آن به شدت سقوط کرده است.

وی با اشاره به آغاز طرح خصوصی سازی صنعت پتروشیمی در دوران مدیریت خود گفت: بنده در همان زمان بر حفظ برند شرکت ملی صنایع پتروشمی تاکید داشتم و معتقد بودم باید با افزایش سرمایه در این شرکت سهام آن را در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کرد و از تکه تکه شدن این شرکت و در نتیجه از دست رفتن مدیریت یکپارچه آن جلوگیری کرد.

ابراهیمی اصل احیای صنعت پتروشیمی را در گرو ایجاد قانون کنسرسیوم و سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: هم اکنون نیاز است همه سرمایه گذاران داخلی با مشارکت مردم در صنعت پتروشیمی حضور گسترده داشته باشند.

وی با اشاره به این که هم اکنون سرمایه در دست مردم حدود ۵٠٠ میلیارد دلار است، افزود: اگر دولت بتواند امنیت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را ایجاد کند مردم یا بخش خصوصی و مردم متقاضی سرمایه در این صنعت هستند.

مدیر عامل پیشین شرکت ملی پتروشیمی با بیان این که ایران، روسیه، قطر به ترتیب دارای ١٨، ١٧,۴ و ١۴.٢ درصد از ذخایر گازی دنیا هستند، گفت: ایران با دارا بودن ١۵۵ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال در مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا در رده نخست قرار داد از این رو لازم است در آینده در حوزه پتروشیمی به عنوان صنعت ارزش آفرین پررنگ ترعمل کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches