×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جایگاه قابل اعتنای “جلال” در منظومه فکری ایران

اقتصادتهران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مراسم اختتامیه هفتمین دوره جایزه جلال آل‌احمد که با حضور وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد، گفت: مدیریت شهری تهران جایگاه جلال را در ادبیات و منظومه فکری ایران معاصر جایگاهی قابل اعتنا می‌داند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جایزه جلال آل‌احمد با تاکید بر زنده نگه‌داشتن جایزه جلال که صداقت و اصالتش را مدیون دردمندانی چون جلال است، گفت: جلال آل احمد در روزگاری که انقلاب اسلامی به وقوع نپیوسته بود، جبران عقب‌ماندگی را در جریان‌های فکری بیگانه جستجو نمی کرد، او از آنچه غرب‌زدگی نامیده شده، به هویت ایرانی بازگشت و توجه به رسوم فرهنگ ایرانی را راه آگاه شدن مردم می‌دانست.

وی افزود: برگزارکنندگان جایزه جلال کوشش زیادی در زنده نگاه داشتن جریان ادبی معتقد کرده‌اند جریانی که صداقت و اصالت آن را مدیون دردمندانی چون جلال هستیم. مدیریت شهری تهران جایگاه جلال را در ادبیات و منظومه فکری ایران معاصر جایگاهی قابل اعتنا می‌داند و افتخار خود می‌داند که از سربلندی و کیفیت برگزاری جایزه ادبی جلال پشتیبانی کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: امیدوارم روح جلال از برگزاری این جایزه خشنود باشد و امیدوارم همیاری ما در جریان جایزه جلال مورد توجه ادبیات بومی قرار بگیرد.

امرودی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران پیش از این هم نشان داده بود که جریان‌های پرثمر تاثیرگذار و هویت‌اندیشانه فرهنگی است و در زمانه حاضر با توجه به فضاهای حاکم بر ادبیات داستانی چه همتایی بهتر از جلال که روشنفکر دردمندی بود که با مقاله‌هایش نشان داد که راه را میان تجربه‌های وطنی جستجو می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه ابراز امیدواری کرد: جریان‌های فکری و فرهنگی از جنس جایزه جلال در جامعه رو به تزاید باشد و جلالی که به گفته سیمین برای رهایی از شر ظلم و امپریالیسم به دین و امام زمان(عج) توجه نشان داد تا راهی به شرافت، انسانیت‌، رحمت،‌ عدالت،‌ منطق و تقوا بیابد و ما هم اعلام می‌کنیم در زمینه حاضر و در دوران انقلاب اسلامی ما هم درد چنین انسانی را داریم انسانی آزاده که در راه است و درد عشق دارد.

امرودی تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر پیش از این هم حامی جریان‌های پر ثمر فرهنگی بوده است من وظیفه خود می‌دانم که سلام شهردار تهران را ابلاغ کرده و ابراز امیدواری کنم که جوایزی از این دست رو به افزایش رود اگر چه شهرداری تا امروز قدم‌های ارزنده‌ای در زمینه کتاب و کتاب خوانی، تجهیز کتابخانه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی پرداخته است. امیدوارم تا روزی شاهد باشیم که برخی از این جوایز ادبی توانسته مشکلات فرهنگی ما را رو به کاهش برد.

مراسم اختتامیه هفتمین دوره جایزه جلال آل‌احمد با حضور وزیر ارشاد در تالار وحدت تهران برگزار شد.در پایان این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف به این ترتیب معرفی شدند: مستند نگاری: محمد مهدی بهدادوند و اصغر گرجی‌زاده برای کتاب «زندان الرشید»، محمد توکلی صابری برای کتاب «سفر برگذشتنی»، نقد ادبی: حسین پاینده برای کتاب «گشودن رمان»، رمان: «ملکان عذاب» نوشته ابوتراب خسروی و «آه با شین» نوشته محمد کاظم مزینانی، داستان کوتاه: این بخش برگزیده نداشت و از مردعلی مرادی برای کتاب «رازهای سانتی‌متری» تقدیر به عمل آمد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches