×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
جان باختگان در اثر مصرف قرص برنج به ۳۰۸ نفر رسید

اقتصادتهران: سخنگوی وزارت بهداشت امروز در نشست خبری هفتگی در مورد افزایش مسمومیت با قرص برنج گفت:  از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال ٣٠٨ نفر بر اثر مسموم شدن با قرص برنج در کشور جان خود را از دست داده اند، گفت: یعنی هر روز دو نفر، که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۰٫۵ درصد افزایش را نشان می دهد، مسموم شده اند.

دکتر حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود به رایج بودن استفاده از قرص برنج در کشور ، به ویژه در نواحی شمالی کشور برای نگهداری برنج و سایر غلات در انبارها و جلوگیری از تأثیر مخرب آفات اشاره کرد و گفت: عواملی مانند قیمت پایین و پتانسیل سمیت زایی بالا و قابل در دسترس بودن قرص برنج، سبب بروز مسمومیت های حاد عمدی و تصادفی و در نهایت مرگ و میر می شوند.

وی افزود:هر چند در سالیان اخیر اقداماتی جهت کاهش تولید، ممنوعیت و محدودیت در فروش آنها انجام شده ولی آمار نسبتاً بالای مسمومیت‌های ناشی از این عوامل، به ویژه در استان های شمالی کشور و تهران، خود، گویای لزوم برخورد جدی تر با این معضل است.

دکتر حریرچی اظهار داشت: در ۳۵ سال اخیر، موارد زیادی از مسمومیت با میزان مرگ و میر بالای ثانویه به استفاده از قرص برنج در تمام دنیا گزارش شده است که به جز موارد نادری از آنها که به صورت تصادفی بوده، عمده آنها به علت خودکشی بوده است.

دکتر حریرچی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته نیز آمار فوتی های قرص برنج نسبت به سال قبل از آن با رشد ۷ درصدی مواجه بود.

 سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه از سال ۱۳۹۰ تا اول شهریور امسال ۴ هزار و ۱۰۹ نفر در کشور بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، تاکید کرد: مسمومیت باقرص برنج هیچ درمانی ندارد و هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی فقط شامل اقدامات حمایتی است.

وی با تاکید بر اینکه اقدام اصلی، پیشگیری است، اظهار داشت: در پیشگیری از مسمومیت های گوارشی به ویژه مسمومیت‌های تصادفی در اطفال، آگاه سازی خانواده ها و هم اقدامات عمومی جهت پیشگیری از خودکشی مهم است.

دکتر حریرچی با اشاره به اینکه  تظاهر به خودکشی برای جلب توجه در تعدادی از افراد وجود دارد که متاسفانه در مورد قرص برنج در قریب به اتفاق موارد منجر به مرگ دلخراش می شود، تصریح کرد: باید اقدامات وسیع و سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches