true
اقتصادتهران: رئیس سامانه بهداشت ١٩٠ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با آغاز برنامه سلامت نوروزی از ابتدای اسفند تا بیستم اسفند بیش از دوازده هزار تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است.
به گزارش وبدا، مهندس محراب آقازاده ضمن بیان این خبر افزود: تعداد ۳۸۵۲ تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت ۱۹۰ گردیده و بیش از ۹۰۰۰ تماس به مبادی ذیربط و سازمانهای برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.
وی گفت: تا کنون به ۷۰ درصد از کل شکایات رسیدگی شده و ۱۵ درصد به سازمانهای برون بخشی ارجاع داده شده و ۱۱ درصد آن نیز در دست اقدام میباشد.
رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت افزود: از ۷۰ درصد شکایات مختومه شده، ۲۲ درصد با نتیجهٔ رفع نقص، ۱۴ درصد با نتیجهٔ معرفی متخلفین به مراجع قضایی، ۹ درصد با صدور اخطار کتبی بوده و ۵ درصد منجر به معدوم سازی ۱۸۶۳ کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی شده است.
وی گفت: بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد ۱۳ درصد، شهید بهشتی ۱۳ درصد، ایران ۱۱ درصد، شیراز ۱۱ درصد و اصفهان ۹ درصد بوده است.
رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت در ادامه گفت: همچنین کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی ۱۳ درصد، نانوایی ۱۰ درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۹ درصد، سوپرمارکت و بقالی ۹ درصد و سلف سرویس و رستوران ۸ درصد بوده است.
وی افزود: از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز ۷۴ درصد مرد و ۲۶ درصد زن بودهاند.
مهندس آقازاده گفت: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۸ درصد، عرضه مواد غذایی بستهبندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر ۶ درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب ۶ درصد، انجام فعالیت غیرمجاز (مانند: تهیه و بستهبندی مواد غذایی و …) ۶ درصد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی ۴ درصد، استفاده از کارکنان فاقد کارت بهداشتی معتبر ۳ درصد، عدم رعایت بهداشت دستها ۳ درصد و همچنین عرضه قلیان در مراکز غیرمجاز ۱٫۵ درصد بوده است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=73239
false
true