×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت جهانی انگور ملایر در مراحل پایانی است

اقتصادتهران: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: موضوع ثبت جهانی انگور ملایر در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از سال ۹۵ آغاز شد که هم اکنون در مراحل پایانی خود است.

به گزارش ایرنا، باب الله فتحی روز دوشنبه در بازدید از تاکستان های دره جوزان ملایر اظهار داشت: ۲۵ و ۲۶ مهرماه امسال نمایندگان سازمان فائو به منظور بررسی نهایی پرونده ثبت جهانی انگور ملایر به این شهرستان سفر می کنند.

وی افزود: این شهرستان در تمامی زمینه ها مورد توجه سازمان فائو است که امیدواریم با توجه به معرفی ظرفیت ها، برگزاری نشست ها و تهیه گزارش های مناسب برای بازدید نمایندگان فائو، این رخداد مهم بین المللی محقق شود.

معاون استاندار همدان محصول انگور و فرآورده های آن را یکی از برندهای ویژه ملایر برشمرد و بیان کرد: امروز در بسیاری از نقاط جهان، ملایر را با انگور، کشمش و فرآورده های آن می شناسند.

فتحی ادامه داد: براساس آمارها، ملایر جایگاه بالایی در تولید انگور تازه و صادرات فرآورده های آن از جمله کشمش دارد که این مهم با تلاش شبانه روزی باغداران و کارخانه های این حوزه محقق شده است.

وی حمایت از باغداران و فعالان حوزه انگور و کشمش را یکی از وظایف مهم دولت دانست و گفت: در این راستا یکی از اقدامات شایسته برای برندسازی و حمایت از باغدارن ملایری پیگیری ثبت جهانی انگور ملایر است که گام های مهمی در این زمینه برداشته شد.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: به همین منظور در سفر نمایندگان فائو به ملایر، ظرفیت ها و اهمیت انگور در زیست جمعی، حیات اقتصادی و فرهنگی مردم ملایر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فتحی همچنین پیشینه تاریخی، آداب و رسوم، میزان نفوذ محصول تولیدی در زیست اجتماعی و اقتصادی، سطح تولید و گستردگی فرآوری را از جمله شاخص های مورد توجه فائو در ثبت جهانی انگور ملایر عنوان کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches