×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تکمیل و افتتاح بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر

اقتصادتهران: دولت یازدهم از سال ۱۳۹۲ تا پایان بهمن ماه امسال ۸۰۰ هزار و سه واحد مسکن مهر را تکمیل و افتتاح کرد و ۸۳۸ هزار و ۵۷۴ واحد را به متقاضیان تحویل داد.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد از زمان آغاز طرح مسکن مهر در کشور تا پایان بهمن ماه امسال یک میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۰۴ واحد تکمیل و افتتاح شد که سهم دولت یازدهم ۴۴ درصد است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۵۲۸ هزار و ۴۹۲ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شد که ۸۳۸ هزار و ۵۷۴ واحد آن با سهم ۵۵ درصد به دولت تدبیر و امید مربوط می شود.

تا پایان بهمن ماه برای یک میلیون و ۱۳۴ هزار و ۶۴۶ واحد مسکن مهر سند صادر شده است که ۵۴ درصد آن (۶۱۰ هزار و ۱۹۳ واحد) در دولت یازدهم ثبت شد.

از یک میلیون و ۸۱۰ هزار واحد مسکن مهر، یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۸۴ واحد شهری و روستایی از مزایای فروش اقساطی بهره مند شده اند که سهم شهرها، یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۶ واحد بود.

دولت یازدهم امکان فروش قسطی را برای ۸۲۲ هزار و ۵۸۴ واحد شهری (۶۳ درصد) فراهم کرد. این میزان در مجموع واحدهای شهری و روستایی به ۹۲۶ هزار و ۴۱۱ واحد می رسد که ۵۳ درصد آن از سال ۱۳۹۲ تاکنون انجام شده است.

تاکنون ۱۲۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال از اقساط تسهیلات مسکن مهر در کشور وصول شده که ۱۰۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال آن (۸۶ درصد) در زمان دولت یازدهم بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیست و هشتم بهمن ماه در مراسم واگذاری دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان در شهرستان لنگرود گفت: دولت‌های نهم و دهم از یک میلیون واحد مسکن مهر، ۶۹۰ هزار واحد را تحویل داد؛ در حالی که در دولت یازدهم، نزدیک به ۸۴۰ هزار واحد تحویل شده و ۸۲۰ هزار واحد سند گرفته است.

«احمد اصغری مهرآبادی» یادآوری کرد: مبلغی که شورای پول و اعتبار تصویب کرده است تا بانک مسکن به ساخت واحدهای مسکن مهر اختصاص دهد، باید پیش از پایان امسال پرداخت شود اما تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

به گفته وی، براساس این مصوبه امسال باید ۱۰هزار میلیارد ریال برای تامین خدمات زیربنایی و آماده سازی در اختیار وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی و چهار هزار میلیارد ریال از مواد ۱۰ و ۱۲ در اختیار وزارت نیرو برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب قرار گیرد.

اصغری مهرآبادی گفت: همچنین باید ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت زیرساخت های مسکن مهر به وزارت نیرو و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت محوطه سازی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گرفت که متاسفانه تا امروز حتی یک ریال از این مصوبات محقق نشده است.

وی اعلام کرد: در دهه مبارک فجر ۸۰ هزار واحد مسکن در کشور با اعتبار ۴۵هزار میلیارد ریال در کشور آماده شد که ساخت یک میلیون و ۹۳۰هزار واحد به پایان رسیده است و تا پایان سال، شمار واحدهای واگذار شده به ۸۵۰ هزار واحد می رسد و قرار است ۲ هزار میلیارد ریال بزودی به مسکن مهر پرداخت شود.

پیش از این مدیرعامل شرکت شهرهای جدید اعلام کرد: ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید به شرط همکاری متقاضیان و پرداخت بموقع تسهیلات تا پایان دولت یازدهم به پایان می رسد.

«محسن نریمان» افزود: اگر تعاونی های راکد فعال شوند، این شرکت از طریق تعامل با بانک مسکن می تواند برای ادامه ساخت واحدها به آنها کمک کند.

از سال ۱۳۸۵ طرح مسکن اجاره پنج ساله آغاز شد. در سال ۱۳۸۶، در قانون بودجه کشور ساخت مسکن مهر در دستور قرار گرفت و در سال ۱۳۸۸ تصویب رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches