×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تکمیل مسکن مهر ۲ سال طول می کشد

تکمیل مسکن مهر ۲ سال طول می کشدپولی مالی – تشکیل صندوق های مسکن نباید منحصر در بانک مسکن باشد بلکه همه بانک ها باید بتوانند با روش های خود چنین صندوقی را تشکیل دهند و از طریق آن به مردم در بخش مسکن تسهیلات دهند.

به گزارش پولی مالی ، شب گذشته عباس آخوندی – وزیر راه و شهر سازی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما حاضر شد و به توضیح عملکرد برنامه ۱۰۰ روزه وزارتخانه تحت مدیریت خود و برنامه های پیش رو در روزهای آتی پرداخت.

آخوندی با اعلام این که در موضوع مسکن باید به همه طبقات و اقشار مردم توجه شود اما در طرح مسکن مهر تنها به سه دهک پایین جامعه توجه شده است افزود:‌ در بخش مسکن باید برگشت های بنیادین داشته باشیم ، برخی طرح هایی که در سال های اخیر در بخش مسکن اجرا شد باورهایی را ایجاد کرد که باید در آن تردید و در این باره با مردم گفتگو کنیم.

وی با بیان اینکه باید قدرت خرید متقاضیان مسکن افزایش یابد افزود: دیگر با تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن کسی صاحب مسکن نمی‌شود، بنابراین باید با ایجاد صندوق پس انداز مسکن و پرداخت تسهیلات با ضرایب ۵ و ۶ برابری متقاضیان مسکن را در مناطقی که خودشان دوست دارند، صاحب مسکن کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان در حال تهیه طرح صندوق‌های پس انداز مسکن هستند که در قالب آنها در مدت ۳ تا ۵ سال مردم می توانند با پس انداز ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان خانه دار شوند.

آخوندی در باره واگذاری مسکن مهر گفت: خرید و فروش مسکن مهر بزودی آزاد می شود و بخشنامه و دستورالعمل آن تا چند هفته دیگر صادر می‌شود، اما چیزی که حائز اهمیت است این است که تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر واگذار شده و حدود ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار مسکن مهر باقیمانده که انتظار می‌رود، تا پایان سال ۹۳ حدود ۸۰ درصد واحدهای مسکونی باقیمانده واگذار شود.

وی در ادامه با انتقاد از این موضوع که به یک باره و با یک مصوبه ساخت مسکن در تهران افزایش یافت خاطر نشان کرد: ۹ اردیبهشت سال گذشته در یک جلسه ای یک طبقه روی شهر تهران گذاشته شد و سوم اردیبهشت کارشناسان با انتقاد از این موضوع نامه‌ای التماس گونه نوشتند که خواهش می‌کنیم، این کار نشود.

آخوندی ادامه داد: باید اذعان شود که جمعیت پذیری تهران به بالای ۱۲ میلیون نفر رسیده است، اما مگر می شود با توجه به وضعیت ترافیک و تامین آب این گونه شهر را اداره کرد.

وی تصریح کرد: باید از مردم پرسیده شود، آیا دوست دارید این روند ادامه پیدا کند اما من آمده ام که با مردم با صراحت صحبت کنم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با مصوبه کمیسیون ماده ۵ حدود ۵۰۰ هزار مترمربع از باغات تهران از بین رفته است.

آخوندی به اجرای طرح سهام عدالت اشاره کرد و افزود : این طرح به ظاهر به نفع مردم است اما در واقع بخش عمده ای از آن، سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را کم فروغ و کم اثر و ۴۰ درصد بنگاه داری را از مدیریت موثر خارج کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از توزیع یارانه ها انتقاد و اضافه کرد: نتیجه اجرای این طرح، وابسته شدن مردم به دولت، رکود تورمی و کاهش بسیار شدید تولید بود.

وی همچنین طرح مسکن مهر را ناکارآمد دانست و گفت : این طرح به ظاهر نوعی خانه سازی برای گروه های کم درآمد بود اما مشکلات زیادی ایجاد کرد.

آخوندی افزود: در ایران سالی ۶۰ میلیون متر مربع ساختمان ساخته می شد و عمده سیاست ها در جهت توانمند سازی مردم بود و آنها می توانستند مسکن مورد علاقه خود را از بازار تامین کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت : با اجرای طرح مسکن مهر به محدوده شهر ها افزوده شد و جمعیت تهران نیز به مرز غیرقابل قبول رسید.

وی ادامه داد: با یک مصوبه جمعیت پرند از ۱۳۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر و پردیس از ۱۷۰ هزار به ۴۰۰ هزار و جمعیت هشتگرد از ۱۶۰ هزار به ۶۰۰ هزار نفر رسید.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : حقایق را باید با مردم صادقانه مطرح کنیم تا بتوانیم مسیر را تغییر دهیم در غیر این صورت زندگی در کلان شهرها دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به طرح جامع مسکن گفت : باید برنامه هایی را اجرا کنیم که همه مردم قدرت خرید مسکن را پیدا کنند.

آخوندی، تشکیل صندوق های پس انداز مسکن را یکی از این برنامه ها بیان کرد و افزود : تشکیل این صندوق نباید منحصر در بانک مسکن باشد بلکه همه بانک ها باید بتوانند با روش های خود چنین صندوقی را تشکیل دهند و از طریق آن به مردم در بخش مسکن تسهیلات دهند.

مجری در ادامه پرسید: خبرهایی منتشر شده است که وزیر راه و شهرسازی در جلسه با رئیس کل بانک مرکزی برای افزایش ۵ میلیون تومانی بانک مرکزی رایزنی کرد آیا این خبر را تایید می کنید؟

وزیر راه و شهرسازی این خبر را تکذیب کرد و گفت : در این جلسه درباره کلیت برنامه مسکن گفتگو کردیم نه درباره افزایش ۵ میلیونی وام مسکن.

آخوندی با تاکید بر اینکه ساخت آن بخش از مسکن هایی که در قالب طرح مسکن مهر آغاز شده است تا تکمیل آن ادامه می یابد گفت : دولت به اجرای همه تعهدات خود در این زمینه پایبند است.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون مسکن مهر در دست اجراست افزود : ساخت این واحدها حداقل دو سال زمان می برد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که طرح جایگزین مسکن مهر چیست به طرح جامع مسکن اشاره کرد و گفت : در این طرح به الگوهای اقتصادی، مالی ، مهندسی و فنی توجه شده است و برای هر کدام از اقشار مردم طرح های متناسب با آنها طراحی می شود.

آخوندی افزود : امسال در این باره به نتیجه می رسیم و امیدواریم بتوانیم برای سال آینده برنامه های خود را در این زمینه اعلام کنیم.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches