×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تکمیل زیرساخت نظام ارجاع الکترونیک روستایی نیازمند ۳۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

اقتصادتهران: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل زیرساخت‌های طرح نظام ارجاع الکترونیک در روستاهای کشور نیازمند ۳هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

علیرضا رییسی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه، فازهای اول و دوم این طرح در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تا دو سال آینده اجرا می شود که امیدواریم در زمان مناسب پیش نیازهای اولیه آن را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: اجرای طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک در ۱۰ استان کشور مورد نظر وزارت بهداشت بود که در هم اکنون گلستان به عنوان نخستین استان با طراحی سامانه اختصاصی، اجرای آن را آغاز کرده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: به زودی اجرای این طرح در استان‌های زنجان و اردبیل و در آینده نزدیک در همه استان های کشور اجرا می شود که امیدواریم نتیجه گسترش اجرای این طرح، افزایش ارائه خدمات سلامت و بهداشت به مردم با کمترین هزینه باشد.

رییسی ادامه داد: تاکید وزارت بهداشت بر الکترونیکی کردن نوبت دهی و رصد مراحل گوناگون درمان بیماران ، جلوگیری از کاهش وقت، مراجعات مکرر و صرفه جویی در هزینه هایی مانند خرید چندباره دارو و انجام آزمایش های مشابه است.

وی گفت: باید تلاش کنیم برای جلوگیری از سردرگمی و ایجاد دردسر برای مردم ، آسیب ها و معضلات این طرح را به حداقل رسانده و لذت دریافت خدمات پزشکی روزآمد را نصیب مردم کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مراحل بعدی اجرای طرح نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک شامل شهرهایی با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر می‌شود که با تکمیل زیرساخت ها ، رسیدن به این هدف در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تجربه کشورهای اروپایی مجری این طرح نشان می دهد تکمیل و پوشش کامل این طرح در کشور به زمان بیشتری احتیاج دارد اما تلاش می کنیم با بومی سازی تجربیات دیگر کشورها ، کمتر از زمان پیش بینی شده همه مردم را از مزایای این طرح بهره‌مند کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches