×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید ۸ هزار و ۴۷۸ تن شمش روی در مهرماه امسال

اقتصادتهران: هلدینگ توسعه معادن روی ایران از تولید هشت هزار و ۴۷۸ شمش روی در مهرماه گذشته خبر داد و اعلام کرد که به این ترتیب بار دیگر رکورد تولید این محصول معدنی در کشور شکسته شد.

به گزارش هلدینگ توسعه معادن روی ایران، در مهر ماه گذشته کالسیمین ۳۴۳۰ تن، شرکت ملی سرب و روی ایران ۵۲۹ تن، شرکت فراوری مواد معدنی ۸۰۱ تن، شرکت ذوب و روی بافق ۱۴۴۸ تن، شرکت ذوب و احیا روی قشم ۱۲۱۴ تن و شرکت تولید روی بندر عباس ۱۰۵۷ تن شمش روی تولید کردند.

بنا بر این گزارش در ۲۷ مهر ماه امسال رکورد تولید روزانه با ۳۳۵ تن شمش شکسته شد؛ کالسیمین با ۱۱۳ تن، ملی سرب و روی با ۲۳ تن، فراوری مواد معدنی با ۳۲ تن، ذوب و روی بافق با ۸۴ تن، قشم با ۳۸ تن و

بندر عباس با ۴۵ تن در این رکوردشکنی مشارکت داشتند.

تا پایان مهر ماه ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته شرکت توسعه معادن با ۲۲ درصد افزایش تولید بیش از ۹۷۰۰ تن شمش بیشتر تولید داشته و میزان شمش سرب تولیدی نیز حدود ۲۵۰۰ تن بوده است.

همچنین در هفت ماهه امسال ۵۳ هزار و ۸۰۰ تن شمش روی در کشور تولید شده است.

شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) در سال ۱۳۷۶ با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید روی به میزان یکصد هزار تن در سال آغاز شد؛ ایجاد و احداث کارخانه‌های استحصال فلز روی از معادن روی کشور، سرمایه‌گذاری و مشارکت در کارخانه‌های تولید روی، اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، تولید و تغلیظ مواد معدنی و واردات ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد مصرفی، لوازم یدکی مورد نیاز از خارج کشور و یا تأمین از داخل کشور از جمله وظایف این شرکت است.

امروزه استرالیا با برخورداری از ۲۲ درصد ذخایر جهانی سرب و روی، کشور نخست در این زمینه است و تولید فلز روی این کشور به ۵۰۰ هزار تن در سال می رسد؛ چین با برخورداری از ۱۷ درصد ذخایر جهانی در جایگاه دوم قرار دارد و ایران با توجه به اکتشافات معدن مهدی‌آباد (یزد) به مقام یازدهم دنیا راه یافته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches