×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تولید پایدار بدون حضور رسانه‌های آزاد اندیش امکان پذیرنیست

اقتصادتهران: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز توسعه نیاز به ابزارها و منابع متعددی دارد و درعین حال توسعه پایدار بدون حضور رسانه‌های حرفه ای، مستقل و آزاد اندیش امکان پذیر نیست لذا برای تحقق این امر باید تلاش جدی صورت گیرد.

علی محمد گودرزی در نشستی با اصحاب رسانه افزود: رسانه‌ها زبان گویای کشورها محسوب می‌شوند و رسانه توسعه یافته مشخصه اینگونه کشورهاست.

وی اضافه کرد: ظهور شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی جدید نظم نوینی را در حوزه ارتباطات به دنبال داشته و بهره گیری از ابزارهای روز لازمه سیر تکاملی در عصر ارتباطات است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: استفاده از ابزارهای رسانه ای و ارتباطاتی تبدیل به یک علم نوین شده و نیازمند برخورداری از تخصص و تجارب مناسب است.

وی یادآور شد: امروز ابرگرفتگی در بعضی از حوزه های اقتصادی را مشاهده می کنیم که برای گذر از این شرایط، رسانه به عنوان بهترین زبان محسوب می شود زیرا با طرح مطالبات مردم، می توان پاسخگویی دولتمردان را انتظار داشت.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت لزوم تعامل جدی بین این وزارتخانه و رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز متعهد می شویم که با تمام توان در جهت پاسخگویی به رسانه ها تلاش کنیم، هرچند صاحبان قلم که در مخالفت با این وزارتخانه نیز دیدگاهی را مطرح می کنند، مورد احترام و گرامی هستند.

وی خاطرنشان ساخت: نقاد می تواند زمینه هوشیاری و بیداری را در وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتقا بخشد و نقد اصولی در فرصت لازم پاسخ خود را به دنبال خواهد داشت.

گودرزی عقلانیت و اخلاق را دو صفت نقد ارزیابی کرد و گفت: چنانچه به درستی این صفات مورد توجه قرار گیرد، برای پاسخگویی آمادگی داریم.

برپایه این گزارش، مهدی قمصریان مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت نیز در این نشست اظهار داشت: آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات آذرماه امسال به تصویب هیات وزیران رسید و با وجودی که این قانون در سال ۱۳۸۸ توسط مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته اما تاکنون شکل اجرا به خود نگرفته است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches