×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید واکسن یکی از محورهای همکاری تهران و مکزیکوسیتی

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تاکید بر با ثبات تر و قدرتمندتر بودن ایران امروز، گفت: تولید واکسن یکی از محورهای همکاری دو کشور ایران و مکزیک است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وبدا، سید حسن هاشمی در دیدار با رئیس و سناتورهای کمیسیون بهداشت، آموزش و پرورش، کار و بازنشستگی و روسای کمیسیون های مجلس سنا مکزیک در این کشور، به جایگاه برتر ایران از نظر شاخص های بهداشتی در منطقه خاورمیانه، اشاره کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سعی کردیم که در دولت یازدهم در گام اول، منابع حوزه سلامت را پایدار کرده و وابستگی آن را به بودجه های عمومی حاصل از فروش نفت کاهش دهیم.

هاشمی به تشریح بخشی از اقدامات دولت یازدهم در حوزه سلامت پرداخت و گفت: بیمه کردن ۱۱ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، کاهش پرداخت هزینه های درمانی به ۳ درصد در روستاها و ۶ درصد در شهرها، تولید ۹۶ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور و افزایش ۲٫۵ برابری صادرات دارو، حمایت از تولید واکسن در داخل کشور، گسترش شبکه بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی اولیه توسط ۵۰ هزار مراقب سلامت در شهرها، حاشیه شهرها و روستاها و کلاشهرها و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، تنها بخشی از اقدامات انجام شده در حدود ۳٫۵ سال گذشته است.

وی یکی از محورهای همکاری مشترک ایران و مکزیک را تولید واکسن در مکزیک دانست و اظهار کرد: ایران در حوزه تولید واکسن همواره از کشورهای شاخص منطقه بوده و در تلاش هستیم تا بتوانیم همکاری های بین المللی را در این حوزه افزایش دهیم.

** بیماری غیرواگیر یکی از بزرگترین مشکلات ایران در حوزه سلامت

وزیر بهداشت یکی از بزرگترین مشکلات ایران در حوزه سلامت را بیماری های غیرواگیر عنوان کرد و گفت: فشارخون، چاقی، قند خون، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و بیماری های تنفسی هر سال باعث مرگ تعداد قابل توجهی از مردم در دنیا و ایران می شود و هزینه های سنگینی را به دولت تحمیل می کند و برای کاهش این بیماری ها در ایران سند ملی کنترل و کاهش بیماری های غیرواگیر که یک سند با همکاری های بین بخشی است تدوین و در حال اجرا است.

هاشمی با اشاره به تحصیل ۲۰۰ هزار دانشجو در بیش از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی در ایران، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا از طریق بومی گزینی و اختصاص ۳۰ درصد از ظرفیت دانشگاه ها به مناطق محروم، عدالت نسبی را در حوزه آموزش پزشکی در کشور برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه پیوند اعضاء، تجربیات بسیار طولانی و ارزشمندی دارد، افزود: از نظر فرهنگسازی در حوزه پیوند عضو در ایران اقدامات بسیاری انجام شده تا اهدای عضو به یک فرهنگ تبدیل شود و مقام معظم رهبری، رییس جمهور، اعضای دولت و هیات همراهی که در این محل حضور دارند، همگی دارای کارت اهدای عضو هستند.

** ایران خواستار توسعه روابط و همکاری با همه کشورها

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز ایران باثبات تر و قدرتمندتر از همیشه است و خواستار توسعه روابط و همکاری های مشترک با همه کشور ها به ویژه کشورهای پیشرو در حوزه علم و تکنولوژی است و باید برای رسیدن به این هدف، هیات های کارشناسی بین ایران و مکزیک رفت و آمد داشته باشند.

وی با نزدیک دانستن فرهنگ مردم ایران و مکزیک همانند رنگ های پرچم دو کشور، خواستار سرعت بخشیدن همکاری های مشترک بین دو کشور شد.

هاشمی پس از این نشست، با رئیس مجلس سنای مکزیک دیدار و بر تحکیم و توسعه روابط مشترک به ویژه در حوزه سلامت و تبادل هیات های کارشناسی پارلمانی، تجاری و بازرگانی تاکید کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches