×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تولید نفت ایران افزایش یافت

اقتصادتهران: سازمان اوپک در تازه ترین گزارش خود از افزایش ۷۶۰۰ بشکه‌ای در تولید روزانه نفت ایران خبر داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) درتازه ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید ۱۲ عضو اوپک در ماه فوریه ۲۰۱۵ میلادی با کاهش ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ بشکه‌ای در روز روبرو شد و به بیش از ۳۰ میلیون بشکه در روز رسید.

در همین حال، ۹ عضو اوپک با کاهش تولید و ۳ کشور نیز با افزایش تولید مواجه شده‌اند. ایران در بین کشورهایی قرار دارد که در این ماه با افزایش تولید نفت خود مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در فوریه ۲۰۱۵ میلادی با ۷ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز افزایش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۲ میلیون و ۷۷۸ هزار بشکه در روز رسید.

همچنین در ماه فوریه عراق با بیش‌ترین میزان کاهش تولید و عربستان با بیش‌ترین حجم افزایش تولید روبرو شده اند.

تولید عراق با ۷۸ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز کاهش به ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز و تولید عربستان با ۳۷ هزار بشکه در روز افزایش به ۹ میلیون و ۶۸۱ هزار بشکه در روز رسید.

تولید نفت الجزایر نیز در این ماه ۱.۶ هزار بشکه در روز، آنگولا ۱۵.۲۷ هزار بشکه در روز، اکوادور ۳.۴ هزار بشکه در روز، لیبی ۳۵ هزار بشکه در روز، نیجریه ۶۴ هزار بشکه در روز، قطر ۰.۲ هزار بشکه در روز، امارات ۱.۲ هزار بشکه در روز و ونزوئلا ۸.۲ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

علاوه بر ایران و عربستان، تولید نفت کویت نیز در فوریه ۲۰۱۵ بالغ بر ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches