×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید نخستین بخاری گازسوز ترموالکتریکی توسط متخصصان ایرانی

اقتصادتهران: عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی بر لزوم کاهش مصرف انرژی در بخاری های گازسوز تاکید کرد و گفت: پس از چند سال فعالیت در زمینه تحقیق و توسعه و با همت متخصصان ایرانی، نخستین بخاری گازسوز ترموالکتریکی جهان در کشور تولید شد.

علیرضا ناصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این بخاری گازسوز با قابلیت انتقال انرژی گرمایشی از سه طریق همرفتی، تابشی و جا به جایی اجباری در کشور طراحی شده است، افزود: بخاری های گازسوز ترموالکتریکی، انرژی گرمایشی را با مصرف گاز به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از الکتریسیته تولید شده می توان راندمان مصرف انرژی این نوع بخاری ها را افزایش داد، گفت: تولید بخاری های گازسوز با فناوری های نوین و راندمان بالا می تواند معادل تولید گاز ۲ فاز پارس جنوبی صرفه جویی انرژی برای کشور داشته باشد.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به مزایا و صرفه جویی های انرژی در استفاده از این سیستم در بخاری های گازسوز و عدم وجود نمونه خارجی آن، یادآور شد: نتیجه انجام فعالیت های پژوهشی متخصصان ایرانی سبب شد پس از پنج سال و با صرف هزینه های زیاد نخستین نمونه بخاری ترموالکتریک در ایران طراحی و به مرحله تولید برسد.

ناصری با اشاره به تبیین تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت، گفت: براساس این تفاهم نامه مقرر شده بود تا ۲۰ میلیون دستگاه بخاری با راندمان بالا و تکنولوژی جدید جایگزین بخاری های ناکارآمد فعلی شوند تا شاهد افزایش صرفه جویی انرژی در بخاری های گازسوز کشور باشیم.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: پس از گذشت بیش از یک سال هم اکنون این طرح به تولید ۲ میلیون دستگاه و تجهیز بخاری ها به سیستم مدیریت مصرف (شیر کنترل ترموستاتیک) اصلاح شده و همچنین زمان اجرایی شدن این طرح تا سال ۱۳۹۶ به تعویق افتاد تا به امید اجرایی شدن این طرح بتوان میزان ۵۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز کشور صرفه جویی شود.

وی از تشکیل کمیته راهبردی ارتقا رده انرژی بخاری های گازسوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این کمیته با حضور چند شرکت پیشرو در تولید بخاری و شیر کنترل گاز، کارشناسان سازمان ملی استاندارد، کارشناسان وزارت صنعت و سازمان بهینه سازی مصرف انرژی تشکیل شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches