×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید محصولات کشاورزی کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات کشاورزی کشور در پنج سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته که این نتیجه بهره وری بیشتر در شرایط کم آبی است.

به گزارش ایرنا محمود حجتی روز دوشنبه در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی در اهواز با اشاره به اینکه همواره به دلیل فراوانی خاک به این عنصر مهم کم توجهی شده افزود: عنصر آب قابل تجدید است اما خاک قابلیت تجدید ندارد و باید در حفظ آن بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای مقابله با بیابان زایی گفت: تعادل بخشی در سفره های آب زیر زمینی، حفظ خاک، تقویت پوشش گیاهی و تلاش برای مهار گرد و غبار در دستور کار این وزارتخانه است.

حجتی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی، مراتع و جنگل ها را باید با شیوه صحیح مدیریت کنیم افزود: باید خود را با شرایط جدید وفق و از آن بهترین بهره را ببریم؛ به طور نمونه برای حفظ اراضی، وابستگی دام سبک به مراتع کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: در سال‌های گذشته منابع طبیعی و جنگل ها به دلیل تامین سوخت روستاییان از چوب درختان دچار آسیب فراوانی شدند اما امروزه بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش گاز است و این مساله فرصتی برای بازیابی طبیعت است که باید از آن بهره برد.

حجتی تصریح کرد: از ۱۵۰ هزار هکتار زمین استان هرمزگان، ۱۰۲ هزار هکتار به سیستم نوین آبیاری مجهز است؛ همچنین بسیاری از زمین‌ها در حال تجهیز به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی هستند.

وی با موفق خواندن اقدامات انجام شده در کانون های گرد و غبار خوزستان گفت: در شروع کار شاهد وجود بیابان های فوق حاد بودیم اما امروز در همان نقاط رویش و پوشش خوبی ایجاد شده است.

حجتی درخصوص برخی نگرانی‌ها برای کاشت نهال در عرصه های بیابانی بیان کرد: هم اکنون کاشت نهال یکی از بهترین اقداماتی است که می توانیم انجام دهیم اگر کسی نسخه اثر بخش بهتری در دست دارد حاضر به بررسی آن هستیم.

همایش جهانی مقابله با بیابان زایی روز دوشنبه با حضور وزیر و معاون جهادکشاورزی، نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو)، و جمعی از مسئولان استانی در گیت بوستان اهواز برگزار شد.

بنابراین گزارش، استان خوزستان بیش از ۱۵ سال است که با مشکل گرد و غبار روبه رو است.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های خوزستان را بیابان تشکیل داده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches