×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تولید سالانه ۹۰ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان

اقتصادتهران: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی استان است که در این رابطه تا کنون سرمایه گذارانی از کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: با توجه به کمبود منابع و اعتبارات دولتی جذب سرمایه گذار در سیستان و بلوچستان از اولویت های مهم استانداری این استان است.

وی بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی کشور با حضور پررنگ در سیستان و بلوچستان می‌توانند زیربناها را توسعه و صنایع مرتبط با خود را تشکیل دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ما باید برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان ترکیبی از بنگاه‌های بزرگ و صنایع کوچک و خرد را داشته باشیم زیرا این بنگاه‌های بزرگ درصورت حضور در استان عامل ایجاد صنایع کوچک شده و محیط اطراف خود را خیلی تحت تاثیر قرار خواهند داد.

وی بیان کرد: همه بنگاه‌های فولادی و معدنی در سیستان و بلوچستان به جز ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان حضور داشتند که آنهم با پیگیری‌های انجام شده زمینه حضور و سرمایه‌گذاری آنها نیز فراهم شده است.

مدرس خیابانی اظهارداشت: هم‌اینک گل گهر، مس سرچشمه، مس ملی ایران و  پارسیان در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: هیچ مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان وجود ندارد و همه دستگاه اجرایی هدف آن‌ها تنها جذب سرمایه‌گذار باید باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بستر سرمایه‌گذاری در این استان آماده است و هیچ مانعی در سر راه سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امروز سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در صدر کارهای استان قرار دارد و در کنار طرح‌های بزرگ و عظیم، سرمایه‌گذاری صنایع خرد و صنایع دستی و مشاغل کوچک هم را نیز داریم که برای ما اهمیت دارد.

مدرس خیابانی اظهارداشت: اگر سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان اتفاق بیافتد معضل بیکاری، معیشت، امنیت و معضلات موادمخدر در این استان حل خواهد شد.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران در سیستان‌ و بلوچستان می‌توانند بدون هیچ مانع و در کمترین فرصت نسبت‌به اخذ مجوز سرمایه گذاری اقدام و کار خود را آغاز کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بحث صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، مرکز جذب سرمایه‌گذاری در این استان فعال شده و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی در این مرکز حضور دارند تا استعلامات در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی اظهارداشت: ایجاد اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان میسر نمی‌شود مگر با جذب سرمایه‌گذاری و تولید بنابراین از همگان می‌خواهیم تلاش کنند تا برآیند همه فعالیت‌ها به ایجاد اشتغال ختم شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اهمیت منطقه آزاد سیستان بیان کرد: دفتر اجرایی منطقه آزاد با توجه به اینکه هنوز محدوده آن آماده نشده راه اندازی و مدیر اجرایی آن منصوب شده و زیر نظر منطقه آزاد چابهار فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد سیستان باید زودتر مستقل شود و سریع از فاز مطالعاتی به فاز واگذاری زمین رود زیرا این منطقه آزاد پتانسیل خیلی خوبی برای توسعه منطقه دارد.

تامین آب آشامیدنی از اولویت های سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر تامین آب آشامیدنی از اولیت های این استان است تا مردم دچار مشکل در این زمینه نشوند.

وی بیان کرد: تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان هم‌اینک جزء دغدغه های ملی شده  و این مساله در دستور کار دولت قرار دارد.

مدرس خیابانی اظهارداشت: در بحث تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان چند اقدام اضطراری شامل آبرسانی سیار با استفاده از تانکر، حفر چاه‌های حرمک،آبرسانی از چاه نیمه ها با استفاده از انتقال آب از چاه نیمه چهار به یک، استفاده از آب سد زیردان، سد پیشین و سد ماشکید، کف شکنی ۱۵۰ سد، گسترش چاه‌های ژرف، انتقال آب از تهلاب که در این زمینه ۲۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده، انتقال آب از دریای عمان و استقرار آب شیرین کن در شهرهای ساحلی در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط آب و هوایی سالانه ۹۰ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان تولید می شود که این استان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن موز در سال را نیز دارد.

مدرس خیابانی افزود: با وزیر جهاد کشاورزی نامه نگاری شده تا ارز اختصاص یافته یک سال برای ورود موز را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهند تا با گسترش باغات موز در جنوب این استان کشور را در زمینه تولید این میوه گرمسیری خودکفا کنیم.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با درا بودن آب و هوای متنوع زمینه کشت بسیاری از میوه های گرمسیری و منحصر به فرد خود این استان را دارد که باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل زنجیره نخیلات، کاشت پسته و گیاهان دارویی و افزایش سطح زیرکشت محصولات گرمسیری در این استان در دستور کار قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches