×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تولید ایران در۱۱ماهه ۲۰۱۶ به ۱۶٫۴ میلیون تن رسید

اقتصادتهران: انجمن جهانی فولاد* اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در ۱۱ ماه ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۶ (دی ۱۳۹۴تا آبان ۱۳۹۵) به میزان ۱۶ میلیون و ۴۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۵ رشدی بالغ بر ۱۱ درصد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) به نقل از انجمن مزبور افزوده است: تولید فولاد خام ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۱۵ میلادی ( ۱۲ دی ۹۴ لغایت ۱۰ آذر ۹۵ ) برابر با ۱۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تن بود .

برپایه داده های انجمن یاد شده، ماه نوامبر ۲۰۱۶ ( ۱۱ آبان لغایت ۱۰ آذر) کشورمان یک میلیون و ۵۸۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۵ افزایش ۲۶٫۳ درصدی را ثبت کرد.

واحدهای فولاد سازی ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۵ به میزان یک میلیون و ۲۵۵ هزار تن فولاد خام تولید کردند.

براساس این گزارش، ۶۶ کشور جهان در ماه نوامبر ۲۰۱۶ در مجموع ۱۳۲ میلیون و ۴۰۲ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی که رقم ۱۲۶میلیون و ۱۱۴ هزار تن بود، رشد پنج درصدی نشان می دهد.

تولیدکنندگان جهانی در ۱۱ ماهه ۲۰۱۶ میلادی، یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۹۹۷ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۵۴۹ هزار تن عملکرد ۱۱ ماهه ۲۰۱۵ رشد ۰٫۴ درصدی تولید را ثبت کردند.

کشورهای شاخص جهانی مانند چین (۷۳۸ میلیون و ۹۴۰ هزار تن)، ژاپن ( ۹۶ میلیون و ۵۹ هزار تن)، هند (۸۷ میلیون و ۵۳۱ هزار تن)، آمریکا (۷۲ میلیون و ۴۱ هزار تن) و روسیه ( ۶۴ میلیون و ۶۲۳ هزار تن) در مدت گفته شده تولید فولاد داشتند.

به گزارش ایرنا، پیش از این اعلام شده بود ۶۶ کشور فولاد ساز جهان در مدت ۱۰ ماهه ۲۰۱۶ میلادی، یک میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن فولاد خام تولید داشتند که نسبت به رقم یک میلیارد و ۳۳۴ هزار و ۷۴۷ تن در مدت مشابه سال قبل یک دهم درصد کاهش دارد.

ماه اکتبر ۲۰۱۶ ( ۱۰ مهر لغایت ۱۰ آبان ) فولادسازان جهانی ۱۳۶ میلیون و ۵۲۳ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به ۱۰ ماهه ۲۰۱۵، رشد ۳٫۳ درصدی دارد.

۱۰ ماهه ۲۰۱۵ تولید فولاد خام کشورهای جهان به میزان ۱۳۲ میلیون و ۱۲۸ هزار تن ثبت شده بود.

انجمن جهانی فولاد در ۱۰ ماهه ۲۰۱۶ پنج کشور چین، ژاپن، هند، آمریکا و روسیه را به ترتیب برترین تولید کنندگان فولاد دنیا معرفی کرد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches