×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه معاملات الگوریتمی در دستور کار سازمان بورس

اقتصادتهران: مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه معاملات الگوریتمی، زمین بازی در بورس را تغییر می‌دهد، گفت: این معاملات در بازار سرمایه نیازمند تغییر زیرساخت هاست.

به گزارش مهر، مطهره مروج، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم آغاز به کار نخستین مسابقه معاملات الگوریتمی، با اشاره به اینکه معاملات الگوریتمی زمین بازی را تغییر می دهد، گفت: راه اندازی معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه، نیازمند تغییراتی در حوزه ریزساختارها، زیرساخت ها و قوانین و مقررات و نیازمند استانداردسازی بود.

وی افزود: این رویداد، مسابقه نامگذاری شده است؛ اما واقعی‌ترین تغییرات را رقم خواهد زد و به شکل‌گیری بازاری کارآمدتر، شفاف تر، منطقی تر و سریعتر کمک می‌کند.

مروج با تاکید بر اینکه این رویداد صرفا مسابقه نیست و همه شرکت کنندگان در این رویداد، برنده هستند و آینده بازار سرمایه را رقم می زنند، ادامه داد: برگزاری چنین مسابقه ای می تواند اقدامات بزرگی را ایجاد کرده و کمک کند تا مجموعه کاملی در حوزه زیرساخت شکل بگیرد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با بیان اینکه در این مجموعه خدمات آموزشی دیده شده است، ابراز داشت: امیدواریم که در بستر مسابقات، سامانه معاملات و الزامات معاملات الگوریتمی را بازبینی کنیم و در این مسیر به پیشنهادات شرکت‌کنندگان توجه می شود.

 مروج خاطرنشان کرد: مسابقات تا ابتدای بهمن ماه، به صورت آزمایشی برگزار و پس از آن، به مدت یک ماه ادامه دارد.

در ادامه سید مصطفی رضوی، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق با اشاره به اینکه موضوع معاملات الگوریتمی، معاملات بدون دخالت انسان است، گفت: در سال ۲۰۰۶ حدود ۳۷ درصد معاملات بورس فرانکفورت، به صورت الگوریتمی انجام می گرفت که این موضوع نشان می‌دهد باید برای ارتقاء و توسعه ابزارها در بازار سرمایه تلاش شود.

 رضوی با بیان اینکه معاملات الگوریتمی سرعت معاملات را افزایش می دهد، گفت: در این روش، پردازش اطلاعات بسیار بیشتر از انسان است و از همین رو، سرعت و حجم معاملات را در بازار افزایش می دهد؛ همچنین کمک می کند تا نقش نظارتی سازمان را ارتقاء دهیم.

 معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: ویژگی معاملات الگوریتمی این است که خطاها را به حداقل می رساند و هیجان در تصمیم گیری را کاهش می دهد. در عین حال، می تواند با اعمال  قوانین نظم بهتری به معاملات بازار بدهد؛ همچنین در اجرای سفارشات حداقل تاخیر رخ می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches