×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه کسب و کارهای کوچک برای ایجاد ۱۵ هزار شغل

اقتصادتهران: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی بهترین راهبرد در فضای تحریم اقتصادی علیه ایران است که باید مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

کورش پرند روز شنبه در شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط با وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در گرگان افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدل «آموزش – بازاریابی – تولید – فروش» را با بهره گیری از عوامل و پشتیبانان بخش خصوصی از جمله سرمایه گذاران، کارآفرینان، سازمانهای مردم نهاد، تعاونیهای موفق و خیرین اجرا می‌کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: در این مدل تمام فعالیتهای مربوط به آموزش، تولید و فروش (قبل از تولید، در حین تولید و پس از تولید) به صورت تخصصی و حرفه‌ای با بهره گیری از تجربیان درون سازمانی و نیز عوامل فوق (سرمایه گذاران) و بهره گیری از توانایی شرکتهای دانش بنیان اجرا می شود.

وی یادآور شد: در این طرح فضای مورد نیاز برای تولید به صورت اجاره‌ای در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می‌شود که این فضاها از امکانات در اختیار سازمانهای زیر مجموعه این وزارتخانه، تامین خواهد شد.

پرند با بیان این که ایجاد شغل در این مدل با کمترین هزینه بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان خواهد بود، تصریح کرد: تسهیلات مورد نیاز نیز به صورت مرحله‌ای در اختیار افراد و کارآفرینان قرار می گیرد.

وی با یادآوری این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول اشتغال در کشور نیست و تنها در این عرصه سیاست گذاری می کند، یادآور شد: در قالب این مدل تولیدی و اشتغال تا پایان امسال ۱۵ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور، موفقیت این طرح را ۸۵ درصد برآورد کرد و افزود: این طرح با همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در همه حوزه‌ها و برای همه اقشار جامعه قابل اجراست.

پرند اضافه کرد: این مدل در شرایط کنونی در رشته‌های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پوشاک، داروهای گیاهی، صنایع غذایی، کیف و کفش و انرژیهای تجدید شونده در حال اجرا است.

وی از اجرای چهار طرح مرتبط با حوزه اشتغال در سازمان فنی و حرفه ای کشور خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل توانمندسازی و آموزش مهارتی به روستاییان و عشایر مناطق محروم، توانمندسازی و آموزش مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی، توانمند سازی و آموزش های مهارتی زنان سرپرست خانوار با رویکرد زنان آسیب دیده و ارایه آموزشهای بازار محور مبتنی بر تولید و فروش است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches