×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه صنعت و کشاورزی بم در برنامه ششم توسعه مورد تاکید است

اقتصادتهران: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: در برنامه ششم بر توسعه مسائل اقتصادی شهرستان بم از جمله صنعت و کشاورزی تاکید شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا فتوت روز یکشنبه در آیین سیزدهمین سالگرد زلزله پنجم دیماه سال ۱۳۸۲ بم با اشاره به اینکه امروزه اقتصاد این شهرستان پررونق است افزود: در برنامه ششم توسعه مسائل اقتصادی بم همچون صنعت و کشاورزی دیده شده و امید می رود با پیگیری ‌های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات لازم جذب و هزینه شود.

وی اظهار کرد: همه در زلزله بم از مردم این شهرستان درس گرفتیم که در یک حادثه طبیعی باید صبور بود و برای رفع مشکلات مشارکت کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع حوادث طبیعی باید ضمن قبول حادثه، تلاش خود را مضاعف و حادثه را مدیریت کرد گفت: با وجود همه کاستی‌ ها اما شهرستان بم زنده است و مردم این شهر در همه عرصه‌ ها موفق هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید بر اینکه نباید در یک حادثه یک بعدی فکر کرد، بلکه باید همه جوانب در نظر گرفته شود افزود: در حادثه زلزله شهرستان بم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه حضور و مدیریت داشتند و دولت نیز چند جلسه در این منطقه برگزار کرد که در کنار این موارد حمایت ‌های مردم ایران و جهان به خوبی مشاهده شد.

** توجه بیشتر دولتمردان به تکمیل بازسازی شهرستان بم

امام جمعه بم نیز در ادامه این آئین از بم به عنوان مستحکم‌ ترین شهر ایران یاد کرد و ضمن قدردانی از پیگیری‌ های فرماندار این شهرستان در زمینه دعوت از مسئولان کشوری و استانی، گفت: از دولتمردان توقع داریم به تکمیل بازسازی شهرستان بم توجه داشته باشند.

حجت‌ الاسلام قاسم دانشی افزود: ما در شهر بم خانواده‌ هایی داریم که تعداد زیادی از نزدیکان خود را از دست داده اند و فقط رضایت به خواست خدا و تسلیم در برابر امر خداوند آنها آرام کرد.

وی تصریح کرد: صبوری مردم بم در این حادثه ستودنی است و این صبر و استقامت را ارج می‌ نهیم.

** تاکید بر تکمیل باند دوم جاده بم – کرمان

نماینده مردم شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این آئین خواستار توجه بیشتر دولت به پروژه‌ های عمرانی بویژه تکمیل جاده بم – کرمان شد و افزود: اگر در بخش گردشگری فعالیت کنیم و جوانان ما به این سمت بروند، درآمدی فراتر از کشاورزی خواهیم داشت و به طور یقین مردم بم همچون بازسازی شهر باید نشان دهند که در همه عرصه‌ ها شهر را خواهند ساخت.

حبیب‌ الله نیکزادی‌ پناه گفت: زلزله جان تعداد زیادی از مردم این شهرستان را گرفت، اما امروز زندگی در بم ساری و جاری است و کشاورزی، صنعت و اقتصاد ما فعال است.

وی زلزله را امری طبیعی دانست و تصریح کرد: کشورهای پیشرفته خود را در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله ایمن کردند لذا ما باید در این راستا گام برداریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches