×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه روابط تجاری ایران و سنگاپور

اقتصادتهران: استاندار هرمزگان با بیان این که ایران و سنگاپور علاقمند به گسترش روابط تجاری هستند، گفت: امکان همکاری با کشورهای مختلف پس از برجام فراهم شده است.

به گزارش شانا، جاسم جادری، استاندار هرمزگان در دیدار با  اینگ کنگ یونگ، سفیر سنگاپور در ایران، گفت: ظرفیت‌های ساحلی و دریایی هرمزگان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری از سوی کشور سنگاپور را دارد و ٢ کشور علاقه‌مند به تبادلات تجاری هستند که در این میان استان هرمزگان می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: ما می‌توانیم روابط تجاری خوبی با هم داشته باشیم و سنگاپور می‌تواند در پروژه‌های استان هرمزگان سرمایه گذاری کند.

جادری با بیان این که هرمزگان استانی پهناور است به ظرفیت‌های متنوع آن در زمینه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: به لحاظ شرایط آب و هوایی این استان با کشور سنگاپور مشابهت‌هایی دارد و کارکردهای اقتصادی موجود در سنگاپور در این استان نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: هرمزگان در کریدور شمال به جنوب قرار دارد و به عنوان استانی ترانزیتی می‌تواند کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را به آسیای میانه پیوند دهد و امکانات بندری و کشتی سازی بسیار خوبی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: این استان در زمینه‌های مختلف امکان همکاری را با کشور سنگاپور دارد و پس از اجرای برجام نیز امکان همکاری با کشورهای مختلف فراهم شده است.

توسعه زیرساخت های استان هرمزگان

جادری با بیان این که سنگاپور در زمینه کشتی سازی سابقه خوبی دارد و از کشورهای موفق و دارای تجربه است، گفت: در هرمزگان هم صنعت کشتی سازی وجود دارد که پس از برداشته شدن تحریم‌ها شرایط آن در حال بهبود است.

استاندار هرمزگان افزود: سنگاپور کشوری دارای ظرفیت‌های گردشگری مناسب است و امکانات بسیار خوبی دارد و علاقه داریم از تجارب یکدیگر در این زمینه نیز استفاده کنیم.

وی به وجود افزون بر هزار کیلومتر ساحل و ٩ شهرستان ساحلی و ٢ شهرستان جزیره‌ای در هرمزگان اشاره و تصریح کرد: زیرساخت‌های هرمزگان در حال توسعه هستند، مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز در حال اجراست و امکانات حمل و نقلی در چهار بخش در هرمزگان وجود دارد.

جادری عنوان کرد: بندر شهید رجایی بندر کانتینر بر تعریف شده و ظرفیت حمل و نقل ریلی این استان نیز ۴٠ میلیون تن تعریف شده است و فرودگاه بندرعباس نیز در حال توسعه است که می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد.

استاندار هرمزگان با بیان این که این استان با سنگاپور در زمینه‌های مختلف می‌تواند همکاری داشته باشد، گفت: گردشگری، شیلات و کشتی سازی از زمینه‌های مناسب برای همکاری با توجه به ظرفیت‌های دو طرف است.

افزایش همکاری ایران و سنگاپور

اینگ کنگ یونگ، سفیر سنگاپور در ایران نیز گفت: سنگاپور علاقه‌مند به همکاری و ارتباط با هرمزگان است و امیدوارم این بازدید آغاز تبادل‌ها باشد و در آینده با هیئت اقتصادی بزرگ‌تری در هرمزگان حضور خواهیم یافت.

وی، توجه افزون‌تر به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری هرمزگان را سبب تقویت نقش رقابتی این استان در منطقه دانست و افزود: نقش استان هرمزگان در اتصال جنوب به شمال کلیدی است.

اینگ کنگ یونگ تصریح کرد: در سفر به این استان با تجهیزات و ظرفیت‌ها به‌ویژه در بندرعباس آشنایی یافتم و تلاش می‌کنم تا سرمایه گذاران سنگاپوری را نیز برای بازدید از این استان و سرمایه گذاری در آن تشویق کنم.

سفیر سنگاپور در ایران عنوان کرد: در زمینه تجارت می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم و نقش دولت نیز آماده کردن تجهیزات است تا با کمترین مشکل این همکاری را داشته باشیم.

به گفته وی، با توجه به همکاری میان ٢ دولت ایران و سنگاپور، این همکاری‌ها افزایش خواهد یافت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches